|
کدخبر: 65895

اختصاصی گسترش‌نیوز از مجمع سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی؛

ارزیابی وزیر صمت از عملکرد ایمیدرو چه بود؟

وزیر صمت گفت: ایمیدرو انقلاب معدنی را معنی کرد.

گسترش‌نیوز: امروز صبح مجمع ایمیدرو با حضور وزیر صمت و اعضای مجمع این شرکت برگزار شد. وزیر صمت در مجمع ایمیدرو گفت: ما در ۷ محور و با ۳۴ برنامه عملیاتی برای صمت درنظر گرفتیم. رهاسازی و فعال‌سازی معادن کوچک و متوسط، تکمیل زنجیره فلزات اساسی، اکتشاف از جمله آن هاست.

rahmaniimidro.jpeg

وی افزود: نهضت ساخت داخل و انقلاب معدنی دو کلید واژه وزارت صمت برای معدن وصنایع معدنی است.

وی ضمن اشاره به بازدید دیروز خود از صمت گفت: این دو موضوع در اصفهان به خوبی اجرایی شده بود.

شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها توانسته‌اند بسیاری از محصولات را بسازند تا سال ۱۴۰۰ بسیاری از وارداتی‌ها را در کشور بسازیم. برخی از این محصولات گلوگاه هستند و در ساختن آنها خوکفا می‌شویم.

وی با اشاره سخنان رهبری گفت: تولید از اهمیت بسیاری برخوردار است. کارهای بخش‌های مختلف از جمله صنعت و معدن باید جهادی باشد.

وی افزود: ایمیدرو انقلاب معدنی را معنی کرد. هر نمایشگاه مهمی که برگزار می‌شود با ساخت داخل و دانش‌بنیان‌ها باید ارتباط داشته باشد. این دو عامل همچون دو بالی است که باعث توسعه می‌شود. باید استارتاپ‌ها و معدنی‌ها بیشتر جدی گرفته شود.

وی ضمن تشکر از شرکت‌ها و بخش‌های مختلف ایمیدرو گفت: درست است که معدن یکی از جایگزین‌های نفتی می‌تواند باشد و ایمیدرو یکی از نماد‌های بروز این موضوع است. وی با بیان این موضوع که معادن بیشتر در مناطق محروم است، گفت: مردم محروم باید حضور معادن را در منطقه خود حس کنند. ملاک ارزیابی باید معادن و صنایع معدنی باید منطقه‌ای که معدن در آن قرار گرفته، باشد.

رحمانی گفت: سیاست جذب نیرو از خود مناطق، استان و شهرستان باشد. پیش تر مدیرعاملی تغییر می‌کند تغییر‌های بسیاری انجام می‌شود ویک هیات نیرو به همراه خود می‌آورد، ما با این تغییرات مخالف هستیم.

وی گفت: سیاست‌های مالی شرکت‌ها باید به شکلی باشد که گردش‌های مالی در استان‌های مربوطه انجام شود و بانک توان بیشتری پیدا می‌کند و مردم می‌توانند وام بگیرند و از قبل آن سود کنند.

وی در آخر با اشاره به سلامت کاری گفت: در ارتباط با موضوع تامین مواد اولیه پتروشیمیایی جلسه‌ای در اصفهان داشتیم. پارسال در مواد پتروشیمیایی دلالی وجود داشت‌‌. برنامه‌ریزی دقیق در این موضوع انجام شد از مدیران هم می‌خواهم سلامت کاری رها شود.

وی افزود: درصد سلامت وزرات صمت جزء بالاترین وزارتخانه هاست. باید اصلاح ساختاری انجام شود و ما برای آن نیز برنامه داریم. کار اقتصادی به هرحال پرتگاه هایی دارد، مدیران ما باید رسیدگی کنند.

رئیس مجمع ایمیدرو با اشاره به تجربه خود در فعالیت در مس گفت: فرمولی برای کارآمدی وجود داشته باشد. گزارش لیست شرکت‌ها با عملکرد آن شرکت باید برای ما اعلام شود..

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها