|
کدخبر: 52554

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز؛

سیستم بودجه‌ریزی باید تغییر کند

نائب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بر اساس پول نفت و مالیات میزان بودجه پروژه‌های عمرانی مشخص می‌شود، این سسیتسم بودجه ریزی باید تغییر کند.

گسترش‌نیوز : پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی تجهیزات وابسته همزمان خردادماه امسال در کرمان برگزار می‌شود.

1246f678.jpg

این نمایشگاه تنوعی از ماشین‌آلات راهسازی و معدنی را در خود دارد، ماشین‌آلاتی که تمام صنایع به نوعی مستقیم و یا غیر مستقیم با آن درگیر هستند از جاده، سد، معدن گرفته تا اکتشاف، نفت و گاز. در نظر گرفتن شرایط مناسب برای تامین ماشین‌آلات راهسازی می‌تواند بازویی توانمند برای پیش‌برد اهداف عمرانی کشور باشد. نمایشگاه بین‌الملی کرمان فرصت خوبی است تا دولتی‌ها و خصوصی‌ها در یک جا جمع‌ شوند و علاوه بر بازدید از نمایشگاه و محصولات ارائه شده در آن، پیرامون حل چالش‌های زیرساختی‌ همچون راهسازی تبادل نظر کنند.

سیدهادی بهادری، نائب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان این موضوع که در زمینه واردات ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی محدودیت سن ماشین مطرح است، در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: بر اساس مصوبه دولت ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی نباید بیشتر از ۵ سال عمر داشته باشند و این قانون دست شرکت‌های واردکننده را در انتخاب ماشین‌آلات محدود می‌کند.

45678.jpg

وی در ادامه افزود باید شرایطی فراهم شود که ماشین‌آلات و تجهیزات راه‌سازی به روز شود. زمینه‌ای فراهم شود که ماشین آلات با تعرفه‌های پایین در اختیار پیمان کاران قرار گیرد.

بهادری افزود: برخی ماشین‌آلات راه سازی و معدنی در کشور تولید می‌شود از جمله آن می‌توان به شرکت اتکو اراک اشاره کرد که گرید‌هایی از ماشین‌آلات را می‌سازند.

بیشتر بخوانید:

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز پاسخ می‌دهد؛ حال ماشین‌آلات معدنی ایران چگونه است؟

تاثیر ماشین‌آلات راهسازی بر سدسازی

وی در پاسخ به این پرسش که آیا محدودیت‌هایی که در زمینه ماشین‌آلات صنعتی و راه‌سازی وجود دارد در افزایش قیمت مسکن تاثیر گذار است، گفت: این محدودیت‌ها در مسکن تاثیر‌گذار نیست. بیشترین تاثیر آن در پروژه‌های عمرانی از جمله سد‌سازی، جاده‌ سازید و پل‌سازی است.

نمایشگاه‌ کرمان فرصتی برای پیمان‌کاران

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با برگزاری نمایشگاهی با موضوع ماشین‌آلات راه‌سازی گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها ذاتا خوب است. نمایشگاه بین‌المللی کرمان نیز از این موضوع مستثنی نیست، این رویداد فرصتی است که در آن محصولات و توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی و خارجی معرفی می‌شوند و پیمان‌کاران از نزدیک با آخرین دستاورد‌ها آشنا می‌شوند و می‌توانند بنا به نیاز خود نیاز خود را از بازار ایران تامین‌ کنند.

بیشتر بخوانید:

اختصاصی گستر‌ش‌نیوز؛ برگزاری دو رویداد معدنی بین‌المللی در کرمان

انتقاد از عملکرد دولت

وی با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه تخصیص بودجه به بخش عمرانی گفت: در حال حاضر بر اساس پول نفت و مالیات میزان بودجه پروژه‌های عمرانی مشخص می‌شود. باید سسیتسم بودجه ریزی تغییر کند. زمانی که پروژه‌های عمرانی تغییر می‌کند باید روش قرارداد و نظام بودجه ریزی نیز متاسب با آن تغییر کند با بودجه ریزی کنونی که تنها با پول نفت و مالیات میزان بودجه مشخص می‌شود، نمی‌توان امید به توسعه کشور داشت. سازمان برنامه و بودجه باید در این حوزه ورود کند و با طراحی سیاستی جدید روش‌هایی برای پیشبرد فعالیت‌های عمرانی مشخص کند.

وی در ارتباط با پروژه‌های عمرانی گفت: ما مدیران جسور کم داریم، مدیرانی که بتوانند پروژه‌ها را پیش ببرند.

گفتنی است پایگاه خبری گسترش‌نیوز و روزنامه صمت پوشش خبری دو رویداد بین‌المللی کرمان شامل پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی تجهیزات وابسته را برعهده دارند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها