|

اوضاع کاشی و سرامیک در پسابرجام

فهرست محتوا

برخی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک بازار داخلی را چندان مناسب نمی‌دانند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، روزنامه صمت نوشت: در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه کاشی، سرامیک و چینی سعید امامی‌فر، مدیر بازرگانی کاشی درسا سرام میبد عنوان کرد: بازار داخلی با رکود همراه است. بیشتر کسانی هم که خریدار هستند پول نقد ندارند و بیشتر اوقات چک دارند که گاهی وصول نمی‌شود.

امامی‌فر در ادامه خاطرنشان کرد: صادرات کاشی و سرامیک هم در کل چندان مطلوب نیست، البته گاهی شاهد هستیم که صادرات با روند خوبی پیش می‌رود اما به یکباره این روند بهم می‌ریزد. البته موضوع این است که صادرات در ایران به مسائل سیاسی و اقتصادی بستگی زیادی دارد. به دلیل مسائل سیاسی به یکباره مرزها بسته می‌شود و خریداران نمی‌توانند خرید کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که اوضاع صادرات کاشی پس از برجام بهتر نشده، گفت: پس از برجام اوضاع بهتر شده و کشورهای بیشتری مشتاق به برقراری رابطه با ایران شده‌اند. اما روابط برخی از کشورها به یکباره با ایران بهم می‌خورد. برای مثال بازار عراق بازار خوبی است، اما چند ماه قبل از عید به یکباره مرزها بسته شد، یا پاکستان به یکباره تعرفه کاشی را افزایش داد.

وی در پاسخ به این پرسش که کیفیت و نشان(برند)* ایرانی تا چه اندازه مطرح است، گفت: مشکل این است که کشورهای همسایه و منطقه چندان از کیفیت کاشی ایرانی رضایت ندارند، البته این موضوع به این دلیل نیست که تولیدکنندگان ایرانی قادر به تولید کاشی باکیفیت نیستند، بلکه بیشتر از این امر ناشی می‌شود که کشورهای منطقه به‌دنبال کاشی ارزان‌قیمت هستند و این موضوع سبب کاهش کیفیت کاشی ایرانی در منطقه شده است.

اوضاع کاشی و سرامیک در پسابرجام
کد خبر: ۸۸۸۷
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو