|

بخش خصوصی صاحب ۱۲۱ ساختمان تاریخی می شود

فهرست محتوا

معاون وزیر راه و شهرسازی از خرید ۱۲۱ ساختمان تاریخی در حال تخریب در کشور و واگذاری آنها به بخش خصوصی خبر داد و گفت: این ساختمان‌ها پس از مرمت برای بهره‌برداری به بخش خصوصی واگذارشده و این آمادگی وجود دارد که در شهرستان بروجرد نیز ساختمان‌های تاریخی با هماهنگی با مالکان خریداری‌شده و پس از مرمت با حفظ همان کاربری در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، محمد سعید ایزدی در سفر به بروجرد بازآفرینی بازار، امامزاده جعفر (ع) و مساجد جامع و امام خمینی (ره) را به‌عنوان پروژه‌های اولویت‌دار دانست و بیان کرد: باید طرح‌های این پروژه‌ها نهایی و روی آنها تعیین نقش شود اما نباید این روند خیلی طولانی شود. وی بر لزوم ساماندهی پیرامون مساجد جامع، امام خمینی (ره) و امامزاده جعفر بروجرد و نیز استحکام‌بخشی فوری به بازار این شهر تأکید و خاطرنشان کرد: برای استحکام‌بخشی کاروان‌سرای حافظی ۵۰ میلیون تومان اختصاص داده می‌شود تا عملیات مقاوم‌سازی و رفع خطر آن به‌صورت فوری پس از عید فطر انجام شود. ایزدی با اشاره به وجود سکونتگاه‌های غیررسمی در ۱۳ محله شهر بروجرد گفت: نداشتن سند مالکیت و نبود زیرساخت‌های شهری همچون آب و فاضلاب و درمانگاه و خانه محله از مشکلات شهروندان در این محله‌هاست که می‌توان با سنددار کردن اراضی قولنامه‌ای با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌ها این مشکلات را رفع کرد که به‌تناسب اعلام نیاز، سهمیه تسهیلات بانک مسکن برای نوسازی بافت فرسوده این شهر افزایش می‌یابد.

بخش خصوصی صاحب ۱۲۱ ساختمان تاریخی می شود
کد خبر: ۷۹۰۴
۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو