معاون رئیسجمهوری بابیان اینکه قدس معضل حلنشده جهان کنونی است، گفت: رژیم اشغالگر و حامیانش سالها با شعار «صلح و رسیدن به راهحل» سر مردم دنیا را گرم کردند.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، معصومه ابتکار در مراسم راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: روز قدس مردم ایران و بسیاری از کشورهای جهان با حضور پرشکوهشان اعلام خواهند کرد که قدس مسئله بسیار مهم و کلیدی و معضل حلنشده جهان کنونی است. وی افزود: اگر بخواهیم موارد سوء مدیریت در دنیای کنونی را برجسته کنیم، قطعاً عدم حلوفصل مسئله فلسطین و عدم رسیدگی عادلانه به موضوع اشغال بخشهایی از سرزمین مردم فلسطین کماکان یکی از مسائل شاخص و یکی از دلایل ناکارآمدی سازمانهای بینالمللی است. رئیس سازمان حفاظت محیطزیست بابیان اینکه استمرار این وضعیت موجب افراطگرایی و خشونتطلبی میشود، گفت: متأسفانه کودکانی داریم که سه تا چهار نسل در اردوگاهها زندگی کردند و هیچ امیدی به آینده روشن برای سرزمین خودشان ندارند و مفهوم داشتن یک وطن را با آن آشنا نیستند. ابتکار فلسطین را نمادی از نا عدالتی و تزویر نامید و گفت: رژیم اشغالگر و حامیانش سالها با شعار «صلح و رسیدن به راهحل» سر مردم دنیا را گرم کردند و درنهایت وقتیکه عدهای با بحث صلح و تفاهم با مردم فلسطین سرگرم شدهاند، اسرائیل نقاط مختلف کرانه غربی و مناطق مختلف فلسطین اشغالی را با شهرکسازی عملاً تصاحب کرد. وی با طرح این سؤال که آیا دیگر سرزمینی به نام فلسطین باقیمانده است؟ گفت: بهغیراز نوار غزه که یک عرصه بسیار کوچک است، بسیاری از فلسطینیها در نقاط مختلف منطقه و دنیا آواره هستند و این موضوع حلنشده است. رئیس سازمان حفاظت محیطزیست بابیان اینکه اسرائیل در این چند سال به تخریبگری دستزده است و حتی درختان را تخریب کرده است، گفت: مردم فلسطین با همه دشواریهایی که داشتند حتی نهضت درختکاری و حفظ محیطزیست را ایجاد کردند چراکه آسیبها بسیار گسترده و وسیع است، هر چه که میگذرد برخورد امنیتی با مردم این کشور بیشتر میشود. معاون رئیسجمهور بابیان اینکه مردم غزه در تحریم به سر میبرند، گفت: متأسفانه این موضوع در سکوت خبری رسانههای جهانی و غربی است. ابتکار خاطرنشان کرد: روز قدس فرصتی است برای توجه مجدد به این بیعدالتی که دنیا به فلسطین توجه جدی خواهد کرد و دوباره به سر تیترهای خبری بازخواهد گشت.