دبیر اجرایی خانه کشاورز استان یزد گفت:کشت گلخانه ای در استان یزد به هزار هکتار رسیده است.
عبدالرسول زرنگار در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش اظهار کرد: ایران با مشکل کم آبی و خشکسالی مواجه شده است و یزد همواره در مبارزه با خشکسالی جایگاه ویژه ای داشته به طوری که مردم یزد در قدیم، در گلدان محصولات کشاورزی را به عمل می آوردند و یا از زمین های کوچک و تونل استفاده می کردند. وی افزود: مردم یزد امروز هم با کم آبی در بخش کشاورزی مواجه هستند و در راستای مبارزه با این بحران، به کشت محصولات کم تر آب بر روی آورده و از کشت گلخانه ای استفاده می کنند. زرنگار که خود یک کشاورز است، مانند بسیاری از مردم یزد، از کشت انار صرف نظر کرده و به محصولات دیگری روی آورده است. او کشت انار را با پسته جایگزین کرده است. به گفته او، هزینه کشت انار بالاتر از قیمت فروش است و به همین دلیل کشت انار در یزد از رونق افتاده است. دبیر اجرایی خانه کشاورز استان یزد افزود: در حال حاضر یزد کشت گوجه فرنگی و فلفل گلخانه ای دارد. زرد آلوهای یزد که زودتر به بازار می آیند، صادر می شود. وی افزود: کشت پسته در یزد رونق گرفته است جرا که بازار خوبی دارد و مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است اما هندوانه و خربزه که آب بر هستند کشت نمی شوند. زرنگار همچنین از کشت گلخانه ای خیار سبز در این استان خبر داد و گفت: خیار سبز گلخانه ای بیش از نیاز استان تولید شده و صادر می شود.