|

وزیر نیرو: بابت خاموشی‌‌ها عذرخواهی می‌کنیم

فهرست محتوا

وزیر نیرو در مورد توقف صادرات برق به عراق گفت: در شرایط فعلی، اولویت ما تامین نیازهای داخل کشور است. هر موافقت‌نامه مبادله انرژی، الزماتی دارد که از جمله اینکه کشور صادرکننده در مواقعی که خودش نیاز شدید دارد ابتدا به تامین نیاز خود بپردازد.

گسترش نیوز: وزیر نیرو با بیان اینکه ایران در جهت توسعه ارتباطات خود با کشورهای همسایه درصدد برقراری خط انتقال دیگری با کشور ترکمنستان و یک خط انتقال دیگر با جمهوری ارمنستان است، گفت: زمانی‌که این خطوط دایر شود و امکان واردات بیشتری داشته باشیم، مجموعه امکانات ما برای ایفای تعهدات‌مان در قبال کشورهایی که از ما انرژی دریافت می‌کنند بیشتر خواهد شد.

رضا اردکانیان در حاشیه مراسم امضای سند برنامه اقدام مشترک وزارتخانه‌های نیرو و ارتباطات در راستای توسعه‌ کاربردهای فناوری‌های نوین فاوا (ICT) در صنعت آب و برق، در جمع خبرنگاران در مورد توقف صادرات برق به عراق گفت: در شرایط فعلی، اولویت ما تامین نیازهای داخل کشور است. هر قرارداد و موافقت‌نامه مبادله انرژی، چارچوب‌ها و الزماتی دارد که از جمله آن این است که کشور صادرکننده در مواقعی که خودش نیاز شدید دارد ابتدا به تامین نیاز خود بپردازد.

وی افزود: کشور عراق در حال حاضر نیازهای وسیعی به برق دارد که بخشی از آن در فصل تابستان از طریق خطوط انتقال انرژی ایران تامین می‌شد. در طی جلسه اخیر با وزیر انرژی این کشور، طرف عراقی نیز در جریان محدودیت‌های ما در فصل تابستان قرار گرفته است.

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود به قطعی‌های پی‌درپی برق تابستان امسال اشاره کرد و گفت: قبل از فرارسیدن این فصل همواره زمانی‌که محدویت‌های مربوط به این حوزه مطرح می‌شد این مسئله نیز عنوان شده بود که عدم قطعی برق و جیره‌بندی آب به عوامل متعددی از جمله همکاری مصرف کنندگان وابسته است.

وی تصریح کرد: بنابراین هر چقدر مصرف صحیح را سرلوحه کار خود قرار دهیم طبیعتا نه تنها مضیقه‌ای در جهت تولید و برنامه‌های توسعه‌ای پیش خواهد آمد بلکه آسایش مردم هم با نقصان مواجه نخواهد شد.

اردکانیان با اشاره اینکه امسال مردم و سازمان‌های دولتی همکاری‌های موثری در مدیریت مصرف داشته‌اند، عنوان کرد: اگر این همکاری‌ها صورت نگرفته بود طبیعتا با توجه به کاهش پنج هزار مگاواتی نیروگاه‌های برق آبی مشکل ما به مراتب بیشتر بود.

وزیر نیرو اظهار امیدواری کرد که با ادامه روند همکاری مصرف‌کنندگان، هر چه زودتر این روزهای باقی‌مانده اوج گرما سپری شود و به شرایط عادی برگردیم.

بابت خاموشی‌‌ها عذرخواهی می‌کنیم

وی خاطرنشان کرد: به‌رغم اینکه تمامی همکاران ما در صنعت برق به صورت شبانه‌روز مشغول ارائه خدمات به مردم هستند ولی از تمام مردمی که در طی چند روز اخیر در مناطق مختلف کشور دچار خاموشی‌ شده‌اند عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم هر چه زودتر با همکاری تمامی مصرف کنندگان به ویژه سازمان‌های دولتی و عمومی بتوانیم این روزها را پشت سر بگذاریم.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه این وزارتخانه در تلاش برای هوشمندسازی شبکه انرژی کشور به منظور افزایش خدمات‌رسانی به مردم است، گفت: با برنامه اقدام مشترک بین وزارتخانه‌های نیرو و ارتباطات در تلاش برای خدمت‌رسانی بهتر، ایجاد اشتغال وسیع‌تر و استفاده از فناوری‌های جدید هستیم.

منبع: ایسنا

وزیر نیرو: بابت خاموشی‌‌ها عذرخواهی می‌کنیم
کد خبر: ۳۴۶۱۸
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو