|
انتقاد رئیس اتحادیه صادر‌کنندگان فرش دستباف از سفر پرحاشیه پر حاشیه

چرا صادرکنندگان معتبر «فارس» به قطر نرفتند؟

فهرست محتوا

رئیس اتحادیه صادر‌کنندگان فرش دستباف شیراز و صادر‌کننده نمونه استانی و کشوری به سفر اخیر استاندار فارس و هیات همراه وی به قطر واکنش نشان داد.

گسترش نیوز: در هفته های گذشته هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی فارس متشکل از استاندار فارس، معاونت اقتصادی استانداری، مدیر کل جهادکشاورزی فارس، معاون اتاق بازرگانی شیراز، یکی از اعضای هیات نمایندگان و کادر اداری اتاق به قطر عزیمت کردند.

حمید ذوالانواری درباره این سفر و انتقادهای مطرح شده پیرامون آن گفت: علت نبود بازرگانان، صادرکنندگان و پیشکسوتان بخش خصوصی که سالیان دراز با قطر ارتباط اقتصادی تنگاتنگی داشته و دارای دفاتر بازرگانی در کشور قطر هستند سوال انگیز بود.

صادرکننده نمونه استان و کشور با انتقاد از اینکه دوران انجام کارهای شعاری و نمایشی چه از سوی دولت و چه از سوی بخش خصوصی به پایان رسیده است، تصریح کرد: دیگر مجالی برای وقت گذرانی و اجازه فرصت طلبی به کسانی که قادر نیستند نقشی در این توسعه داشته باشند به پایان رسیده است.

ذوالانواری با ابراز تاسف از اینکه من و دیگر صادر‌کنندگان فارس، چون افراد عادی، خبر این سفر مهم اقتصادی را در کانال خبر رسانی اتاق شیراز مشاهده کردیم، یادآور شد: اگر صادرکنندگان و بازرگانان مطرح استان در این سفر حضور داشتند مسلما نتایج مثبت تری برای جامعه اقتصادی فارس می‌توانست به عمل آید.

وی تاکید کرد: موقعیت تشکیل اتاق ایران و قطر بسیار حساس است و نباید با موازی کاری، مقامات کشورهای دیگر را سر در گم کنیم.

این صادرکننده نمونه استانی و کشوری خاطرنشان کرد: اتاق شیراز همان روز در توضیح به انتقادات مبنی بر اینکه چرا در این سفر فعالان اقتصادی که سابقه چندین ساله بازرگانی مشترک بین آنها و قطر بوده انتخاب نشده اند، گفته« برنامه سفر کلا توسط استاندار انجام شده و اتاق کوچکترین نقشی در آن نداشته و صرفا از آنها خواسته شده هیات دولت را همراهی کنند. ضمنا دو روز قبل از سفر هم اعتراض اتاق رسما به استانداری اعلام شده است!! »

این پیشکسوت و بازرگان فعال فارس ادامه داد: وقتی برای نخستین بار اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر «من و محمد علی دیده روشن» که هر دو عضو هیات نمایندگان اتاق ایران بودیم را با بالاترین رای انتخاب کرد مقرر شد تا دفتر نمایندگی این اتاق مشترک در شیراز تاسیس شود که این دستاورد بزرگترین و بهترین هدیه به صادر‌کنندگان جنوب کشور به‌خصوص فارس بود.

ذوالانواری گفت: مسلما به هنگام انتخاب هیات اقتصادی پارلمان بخش خصوصی برای سفر به قطر حضور اینجانب و بازرگانان دیگری که عضو آن اتاق جدید الاتاسیس بودند و سال‌هاست که با قطر مراوده اقتصادی دارند در گروه مذکور می‌توانست دستاوردهای بهتری را همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون از اعضاء ۱۵ نفری هیات نمایندگان اتاق شیراز بجز سه نفر بقیه هیچگونه ملاقاتی با استاندار از بدو ورودشان به فارس نداشته ایم، گفت از استاندار می‌خواهیم به منظور استفاده از تجارب و توانائی‌های بالقوه اعضاء هیات نمایندگان اتاق که بیشتر آنان از تجار و صنعتگران و تولید‌کنندگان خوش نام و موفق هستند نشست مشترک داشته و نظرات همه آنان را بشنوند.

چرا صادرکنندگان معتبر «فارس» به قطر نرفتند؟
کد خبر: ۳۱۸۷۵
۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
ارسال نظر
captcha