مدیر کل راهداری و حملونقل جادهای خراسان جنوبی عنوان کرد: طی سال گذشته دو میلیون و نه هزار نفر توسط ناوگان حملونقل عمومی برون شهری در استان جابهجا شدهاند.
جعفر شهامت، با بیان اینکه در سال گذشته توسط ناوگان حملونقل عمومی برون شهری بیش از تعداد ۶۷۲ هزار مسافر به استان وارد و ۷۷۶ هزار مسافر از استان خارج شدهاند افزود: همچنین بیش از۱۲۳۳ هزار مسافر درون استان جابهجا شدهاند.
شهامت، ادامه داد: بیشترین سهم جابهجایی مسافر مربوط به مرکز استان، با تعداد مسافر بیش از ۸۴۸ هزار نفر و کمترین سهم جابهجایی مسافر مربوط به شهرستان بشرویه با تعداد۳۱ هزار نفر بوده است.
وی، با بیان این مطالب افزود: درحالحاضر۲۱۸ تعداددستگاه سواری کرایه با عمر متوسط۸.۵۵ سال، و تعداد ۱۱۵دستگاه مینیبوس با عمر متوسط ۲۱.۶۹سال و تعداد۲۴۲دستگاه اتوبوس با عمر ۱۲.۳۴ سال کار جابهجائی مسافرین از مبدا ۱۲ پایانه عمومی و اختصاصی در استان را به انجام میرسانند.
وی گفت: از سویی بر اساس اطلاعات سامانه کارت هوشمند مسافر استان تعداد۱۶۷۶نفر راننده در این بخش شاغل میباشند.