سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از رفع اختلال و بازیابی اطلاعات ثبت نام کنندگان کارت ملی هوشمند در سایت قدیمی و رفع اختلال سایت تا 48 ساعت آینده خبردادو گفت : افرادی که به دلیل اختلال سایت مجبور به دو بار پرداخت هزینه شده اند تا هفته آینده هزینه اضافی به حساب آنها واریز خواهد شد.
سیفالله ابوترابی،سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در گفت وگو با گسترش نیوز درباره اختلال در سایت ثبت نام کارت ملی و از بین رفتن سوابق اطلاعات و امکان پیگیری کارت ملی گفت:با توجه به اختلال به وجود آمده در سایت ثبت نام کارت ملی برخی افراد به دلیل قطع ارتباط هنگام پرداخت هزینه به ناچار مجبور به ثبت نام مجدد و پرداخت هزینه شده اند. جامعه هدف شناسایی و پول از خزانه دریافت شده بر همین اساس طی روز های آتی مبالغ به همان حسابی که اقدام به پرداخت کرده اند واریز خواهد شد.
وی با اشاره به افرادی که در سایت قدیم اقدام به ثبت نام کرده اند،گفت:با راه اندازی سایت جدید در عمل امکان پیگیری ثبت نام های انجام شده در سایت قدیمی وجود نداردکه با بازیابی اطلاعات ظرف ۴۸ ساعت آینده این مشکل بر طرف خواهد شد و مردم نگران هزینه و اطلاعات ثبت شده خود نباشند.
ابوترابی با اشاره به این که مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند تا پایان سال ۹۷ تمدید شده است،اظهارکرد:با توجه به این که کارت های ملی هوشمند کابردی است و بناست به شبکه بانکی کشور متصل شود ،توصیه می شود هم وطنان در اسرع وقت اقدام به ثبت نام کنند تا در امور اداری و بانکی خود دچار مشکل نشوند و بتوانند از امکانات کارت ملی هوشمند استفاده کنند.