مدير روابط عمومي ذوب آهن اصفهان به مصاحبه نادر قاض پور، نماينده اروميه پاسخ داد.
گسترش نیوز: در يکي دو روز گذشته، نماينده نادر قاضيپور، ریيس هيات تحقيق و تفحص از معادن کشور مدعي شده بود که مبلغ تقسيم شده بين اعضاي هيات مديره ذوبآهن جدا از حقوق، عيدي و پاداش، بيش از يک ميليارد تومان است و اگر منابعي دارند بدهي خود را به کارگران و معدنکاران پرداخت کنند.
نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه ذوب آهن اصفهان نيز بدهي سنگيني به توليدکنندگان زغال سنگ دارد، عنوان کرد: با وجود بدهي سنگينی که شرکت ذوب آهن دارد مديرعامل و اعضاي هياتمديره آن حقوقهاي بالايي دريافت ميکنند و امسال تنها يک ميليارد تومان به بهانه سود شرکت بين خود تقسيم کردهاند در حالي که اين شرکت زيانده است و زيان انباشته دارد.
به گزارش روابط عمومي ذوب آهن اصفهان، مدير روابط عمومي ذوب آهن اصفهان به مصاحبه نادر قاضيپور، نماينده اروميه پاسخ داد. عليرضا اميري در جوابيهای که خطاب به خبرگزاري خانه ملت آمده، عنوان کرده است که با توجه به درج مطلبي در خبرگزاري خانه ملت به نقل از نادر قاضي پور، ریيس هيات تحقيق و تفحص از معادن کشور مبني بر اينکه «بيش از يک ميليارد تومان بين اعضاي هياتمديره ذوب آهن تقسيم شده است»، سعيد اميد قائمي، معاون مالي و اقتصادي ذوب آهن اصفهان ضمن تکذيب ادعاي یاد شده توضيح داد تنها مبلغي که به اعضای غيرموظف هيات مديره ذوب آهن پرداخت ميشود بر اساس ماده ۱۳۴ قانون تجارت، «حق حضور در جلسه» است که در چارچوب قوانين و مقررات و بر اساس مصوبه مجمع سهامداران ذوب آهن بهطور ماهانه پرداخت مي شود و درباره اعضاي موظف نيز وفق روال قانوني و جاري شرکت و بر اساس قراردادهاي منعقدشده، حقوق پرداخت ميشود.
وي ضمن اشاره به برگزار نشدن مجمع عمومي سالانه سال مالي منتهي به ۲۹/۱۲/۹۶ تاکنون و به پیروی از آن، مشخص نشدن تقسيم سود و پاداش هياتمديره افزود: هيچگونه مبلغي در پايان سال ۹۶ به اعضاي هياتمديره در قالب پاداش پرداخت نشده و شرکت، خود را ملزم به رعايت مواد ۱۳۲ و ۱۳۴ قانون تجارت ميداند. در ضمن تمامي اطلاعات شفاف مالي شرکت در سامانه کدال بورس قابل مشاهده است. از اين رو با توجه به انتشار اخبار غيرواقعي و غيرمستند، شرکت ذوب آهن اصفهان حق پيگيري موضوع را در محاکم مسئول براي خود محفوظ ميداند.