شهردار اصفهان گفت: وجود پنج هزار پرونده در شهرداری نه به صلاح دستگاه قضایی، نه به سود شهرداری و نه به نفع شهر است.
گسترش نیوز: قدرتالله نوروزی در آیین تودیع و معارفه خدمتگذاران شهرداری اصفهان در راستای رعایت حقوق شهروندی، و جلب رضایت مردم، گفت: شهرداری محلی برای خدمت به تمام شهروندان است و اگر کسانی ذهنیت هایی دارند باید این را بدانند که در این دوره ملاک و میزان شهرداری خدمات رسانی بهتر به تمام شهروندان بدون هیچ تمایزی است که معنای آن رعایت حقوق شهروندی است.
به گفته وی؛ کارهایی آغاز شده و زحماتی کشیده شده که باید با راهکارها و فناوریهای نوین راهی را برای حفظ بیش از پیش محیطزیست پیدا کنیم.
شهردار اصفهان افزود: هم اکنون در حوزه حقوقی بیش از پنج هزار پرونده وجود دارد که حتی یک پرونده از این مقدار میتواند یک دستگاه را زمین گیر کند، بنابراین باید راهکارهایی برای کاهش این عدد با استفاده از روش هایی مانند صلح و سازش پیدا کنیم تا هم حق مردم و هم حقوق شهرداری را اخذ کنیم.
نوروزی تاکید کرد: شهرداری قصد مغلوب کردن مردم در پروندهها را ندارد و میخواهد پرونده در دستگاه قضایی کمتر شده و سریعتر مورد رسیدگی قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه وجود پنج هزار پرونده در شهرداری نه به صلاح دستگاه قضایی، نه به سود شهرداری و نه به نفع شهر است، گفت: باید قراردادها به گونهای تنظیم شود که احتمال تخلف در آن کمتر شود، بسیاری از پرونده هایی که شکل گرفته به دلیل قصور در تنظیم قرارداد اولیه بوده است.
وی ادامه داد: شاید فضایی ایجاد شده که برخی فکر میکنند با شکایت علیه شهرداری یک چیزی نصیبشان میشود که اینگونه نباید باشد و آن را باید مسئولان امور حقوقی پیگیری کنند. از کانون وکلا نیز تقاضای کمک به شهرداری برای کشف بهتر حقیقت و صدور آرا منطبق بر واقعیت را دارم.
شهردار اصفهان، خدمات رسانی بدون هیچ تمایزی را ملاک شهرداری برای خدمات رسانی به همه شهروندان در مناطق شهری کلانشهر اصفهان عنوان کرد و گفت: نه ستمگری را دوست داریم و نه ستمپذیری را، بنابراین اداره حقوقی نباید اجازه دهد به دلیل برخی سهل انگاریها حقوق شهرداری از بین برود، زیرا حقوق شهرداری همان حقوق مردم است.
نوروزی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در ۱۵ مهرماه که کار خود را در شهرداری آغاز کردیم همه میگفتند باید احکام جدید برای بالابردن انگیزه مدیران صادر شود تا بخشهای مختلف شهرداری از بلاتکلیفی درآمده و امکان جذب بودجهها وجود داشته باشد.
رضایت مسافران نوروزی از شهر اصفهان
وی ادامه داد: بسیاری نظر کارشناسی میدادند که با توجه به جذب ۳۰ درصدی بودجه در نیمه اول سال و همچنین با توجه به انتخابات و ادعاهای مطرح شده علیه شهرداری اگر بتوانیم ۶۰ درصد بودجه را محقق کنیم کار بسیار بزرگی صورت گرفته است.
وی افزود: به تمام کسانی که با تمام وجود ایستادند و چیزی بالغ بر ۸۰ درصد بودجه را در تمامی حوزهها از جمله حوزه درآمد، مناطق، مالی و اقتصادی، حوزه برنامهریزی و سازمانها جذب کردند، تشکر میکنم که به خوبی توانستند نقش مدیریتی خود را ایفا کرده و آن را در سابقه شهرداری ثبت کنند.
نوروزی در ادامه با اشاره به فعالیت ستاد تسهیلات سفر و رضایت میهمانان نوروزی گفت: از همه افرادی که در ستاد خدمات سفر فعال بودند، تشکر میکنم. امسال فضای سبز، سازمان زیباسازی، حوزه فرهنگی، خدمات شهری، مدیران مناطق و... برنامههای بسیار خوبی را در راستای زیبا کردن شهر و ایجاد بهاری دلنشین در ایام نوروز اجرا کردند که جا دارد از تمامی این عزیزان تشکر کنم.
وی افزود: حوزه روابط عمومی و ارتباطات به خوبی فضا را برای اطلاع رسانی به مردم در تمام شهر فراهم کرد، همچنین حوزه حملونقل و ترافیک تا جایی که توان داشت، آمد و شد در شهر را روان نمود.
شهردار اصفهان ادامه داد: نظرسنجیها نیز حاکی از رضایت مسافران داشت اگرچه ممکن است در این میان نقدهایی نیز بشود که باید نقدهای منصفانه را پذیرفت و در راستای بهبود عملکرد به کار بست، آنهایی نیز که مغرضانه مطالبی را میگویند چه کار خوبی صورت بگیرد و چه کاری انجام نشود ماموریت خود را انجام میدهند که امیدوارم آنها نیز بتوانند در راستای بهبود شهر بهتر عمل کنند.
وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در دو حوزه سازمان پسماند و امور حقوقی شهرداری، اظهار کرد: با توجه به سیاستهای جدید تصمیم به جابه جایی گرفته شد، از «آقایان کمیلی» به عنوان مدیرعامل سابق سازمان مدیریت پسماند شهرداری و «حیدری» به عنوان مدیر سابق امور حقوقی و قراردادهای شهرداری تشکر کرده و به آنها خسته نباشید میگویم. این تغییرات به دلیل ارائه برنامهها، کارها و سیاستهای جدید است و فکر میکنیم با این تغییرات افراد جایگزین روند و سیاستهای تعیین شده را بهتر ادامه دهند.