عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون وزارت راه و شهرسازی دارای ۲۲ معاونت است و یک وزیر نمیتواند به کار تمامی این معاونتها در حوزههای مختلف حملونقل ریلی، هوایی، جادهای و غیره رسیدگی کند.
سید هادی بهادری، در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، در پاسخ به این پرسش که بر اساس اصلاح بخشی از ساختار دولت قرار است وزارت بازرگانی احیا و وظایف وزارت راه و شهرسازی در دو وزارت جدید تفکیک شود، آیا با این موضوع موافق هستید، بیان کرد: مزایای تفکیک وزارت راه و شهرسازی به معایب آن میچربد و بنده موافق هستم.
این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است؛ اگر در حوزه زیرساختی دو وزیر مدنظر قرار گیرد شاید بهتر بتوان حق مطلب را ادا کرد و به موضوعات توجه بیشتری نشان داد و مصوبات بیشتری به این حوزه اختصاص مییابد.
بهادری به برخی از معایب تفکیک وزارت راه و شهرسازی نیز پرداخت و گفت: از معایب تفکیک وزارت خانه این است که برخی هماهنگیها اکنون راحتتر است بهعنوان نمونه در حوزه راهسازی زمانی که در حریم راهها ابنیهای ساخته میشود این موضوع در حیطه وظایف شهرسازی است که هماهنگی برای حل این مسئله اکنون در وزارت خانه راحتتر است.
وی ادامه داد: اکنون حجم دولت کوچکشده و با تفکیک این وزارت خانه تشکلات اداری بیشتر خواهد شد.