معاون توسعه سرمایهگذاریهای صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: بر اساس پیشنهاد ایدرو به دولت ۲ هزار دستگاه واگن در ۹ شهر کشور تجمیع شد و در اختیار وزارت کشور قرار گرفت و ایدرو بهعنوان مدیریت پیمان یا مشاور پروژه توسط وزارت کشور و شورای اقتصاد تعیین شد.
فرداد دلیری، در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، با اشاره به پروژههای ایدرو در حوزه واگنسازی بیان کرد: ایدور برای فاز نخست پروژههای واگنسازی مناقصهای برای ۶۳۰ دستگاه واگن برگزار کرد و شرکتهای مختلفی برای این مناقصه دعوت شدند، شرط لازم این بود، تولید داخل در اجرای این پروژهها لحاظ شود، عملیاتی شدن پروژهها حتماً با مشارکت شرکتهای داخلی و خارجی صورت گیرد و مشخصات فنی در مناقصه مطرح شد.
وی ادامه داد: درنهایت یک شرکت در این مناقصه برنده شد امید میرود با اجرای این پروژهها انتقال فناوری را در واگنسازی شاهد باشیم و در آیندهای نزدیک واگنها را در داخل تولید کنیم.