استاندار تهران با بیان اینکه ۵۳ درصد از خانههای روستایی استان تهران در بافت فرسوده است، گفت: توجه به مقاومسازی خانههای روستایی از ملاکهای انتخاب فرمانداران بوده است.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، محمد حسین مقیمی در کارگروههای زیربنایی که هم زمان با سفر وی به شهرستان پاکدشت برگزار شد، طی سخنانی از اجرای نخستین طرح بازآفرینی بافتهای فرسوده و ناایمن استان تهران در شهرستان پاکدشت، خبر داد و گفت: این طرح در آیندهای نزدیک برگزار میشود، این طرح، طرحی راهبردی و با اهداف مشخص است و موجب تحرک و پویایی بازار مسکن خواهد شد.
استاندار تهران گفت: بازار و مشاغل مرتبط به بخش مسکن بسیار متنوع و گسترده است و با اجرای طرح باز آفرینی شاهد رونق بخش مسکن و ایجاد فرصتهای شغلی در این زمینه در سطح استان خواهیم بود.
وی با بیان این که توجه به مقاومسازی خانههای روستایی از ملاکهای انتخاب فرمانداران در استان تهران بوده است، گفت: باید مردم را برای نوسازی بافت فرسوده ترغیب و تشویق کنیم و در این راه زمینه مناسب برای ورود سرمایهگذاران را فراهم آوریم.
استاندار تهران افزود: ۵۳ درصد از خانههای روستایی در استان تهران در بافت فرسوده قرار دارد، که باید با جدیت تمام، نوسازی این بافت مورد توجه قرار گیرد.
وی سپس بازنگری در طرحهای هادی و جامع شهری و روستایی را ضروری دانست و اضافه کرد: در برخی روستاهای استان با رشد فزاینده جمعیت روبه رو هستیم و باید طرحهای هادی روستایی را بازنگری کرده و متناسب با رشد جمعیت روستا قرار دهیم، طبق قانون این اجازه به مجریان این طرحها داده شده تا بارعایت قوانین و ضوابط و با توجه به افزایش جمعیت این طرحها را بازنگری و برای جمعیت سرریز در شهر و روستا برنامهریزی کنند.
مقیمی دغدغه اصلی مجمع نمایندگان استان تهران را رشد نجومی جمعیت در شهرها و روستاها و عدم بازنگری در طرحهای جامع وهادی شهری و روستایی دانست و گفت: تبعات ناشی از عدم بازنگری در این طرحها برای مردم و مسئولان بسیار پر هزینه است و سبب افزایش ساخت و سلز غیرمجاز خواهد شد.