استاندار مازندران گفت: تلاش داریم که مترو تهران به استان مازندران وصل شود.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، محمد اسلامی با بیان اینکه در نظر داریم در بخش ریل متروی تهران را به مازندران وصل کنیم که پروژه بزرگی در این بخش محسوب شده و بیش از هشت میلیارد دلار اعتبار نیاز داشته و باید سرمایهگذار جذب کنیم.
وی با بیان اینکه ما نیازمند ایجاد ظرفیتهای دریایی در استان مازندران هستیم، گفت: الگویی که در نمک آبرود در حال اجراست، الگویی است که با رعایت همه جوانب ارزشی میتواند الگویی قابل تکرار بوده و ما از سرمایهگذاران میخواهیم الگو را در سواحل مازندران اجرا کنند.
اسلامی افزود: امید میرود قبل از خرداد ماه این واحد در ساحل نمک آبرود به بهره براری برسد و مردم بتوانند از ظرفیت آن استفاده کنند.
وی اضافه کرد؛ ما در استان مازندران نیازمند تقویت و توسعه زیر ساختهای حملونقل مازندران هستیم زیرا این زیر ساختها تسریع و تسهیل کننده همه بخشها از جمله گردشگری هستند.
استاندار مازندران با بیان اینکه حملونقل ترکیبی یکی از ضروریات مازندران است، اظهارکرد: اگر به این بخش توجه شود میتوانیم توسعه شتابان را در مازندران شاهد باشیم زیرا حملونقل ترکیبی هم از لوازم توسعه بوده و هم از زیر ساخت هاست.
وی ادامه داد: با پیگیری هایی که انجام دادیم جاده سواد کوه و هراز در حال چهار بانده شدن بوده و تاپایان امسال انتظار داریم که محور سواد کوه به بهرهبرداری برسد.
اسلامی گفت ؛ محور هراز با تلاش زیادی در حال پیشرفت بوده و پیمانکار هراز قول داده است که قطعه یک آن به زودی به بهرهبرداری برسد.
این مسئول با تاکید بر اینکه همگرایی و همدلی در استان، اظهارکرد: در سایه همگرایی، استان به آرامش رسیده و سرمایهگذار با احساس امنیت بیشتری در مازندران کار میکند.