فرماندار اسدآباد از برنامهریزی برای نصب ۴۰۰ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاههای شهرستان اسدآباد طی سال آینده خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، حسین افشاری، بیان کرد: یک هزار و ۶۸۲ حلقه چاه غیرمجاز سالانه ۲۳۵ میلیون متر مکعب از منابع آب زیر زمینی دشت اسدآباد را تخلیه میکردند که این میزان برداشت معادل ۸ برابر حجم سد اکباتان همدان بود.
افشاری با تقدیر از عوامل دست اندرکار مقابله و انسداد چاههای غیر مجاز آب در شهرستان اظهار کرد: انسداد ۸۰ حلقه چاه غیر مجاز باقیمانده که حکم انسداد ۱۷ حلقه از آنها صادر شده و در مرحله اجرا است.
وی گفت: شهرستان اسدآباد از نظر انسداد تعداد چاه آب غیر مجاز در بین ۹ شهرستان استان همدان دارای رتبه برتر است.
فرماندار اسدآباد همچنین بر اهمیت حضور مدیران بخش آب در مساجد و گردهمایی روستائیان و دیدار چهره به چهره با مردم و تبیین ضرورت مدیریت صحیح آب تاکید کرد.
وی با اشاره به تعداد کنتور هوشمند نصب شده بر روی چاههای آب این تعداد را ۵۷۳ دستگاه عنوان کرد و گفت: بر روی ۳۴ درصد چاههای شهرستان اسدآباد کنتور هوشمند نصب شده است.
افشاری از برنامهریزی برای نصب ۴۰۰ دستگاه کنتور هوشمند برروی چاههای شهرستان اسدآباد طی سال آینده خبر داد.