|
تلخی باج ندادن شهردار اراک به کام منفعت طلبان

شهردار اراک:در حال کوتاه کردن پای افراد مسئله دار از شهرداری هستم

فهرست محتوا

نخستین نشست خبری داود تاجران شهردار اراک با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست خبری که ۳ ساعت و سی دقیقه به درازا انجامید خبرنگاران بیش از ۴۰ سوال از شهردار پرسیدند که وی با صبوری به تمامی آنها پاسخ گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، در این نشست خبرنگاران سوالات خود را مطرح نمودند، لیکن در این میان برخی خبرنگاران که از قرار با ماموریت خاص در جلسه حضور پیدا کرده بودند دست به حاشیه‌سازی زدند و با مطرح کردن سوالاتی درباره مشاور شهردار و بیان شایعات و سوالاتی کذب و بی‌پایه و اساس سعی بر متشنج کردن نشست خبری داشتند، سالن را ترک کردند. بنظر می‌آید اقدامات تاجران که در جهت مبارزه با فساد و البته مقابله با هرگونه باج خواهی از سوی گروه‌ها و دسته‌های سیاسی است زیاد به مذاق کاسبان و منفعت طلبان خوش نیامده و می‌خواهند با حمله به وی و ترویج شایعات اذهان شهروندان را به حاشیه برده و برای خدمت رسانی شهرداری ایجاد مانع نمایند.

همواره در همه دولتها و هر پست و سمتی عده‌ای منفعت طلب بوده‌اند که به ‌محض ابراز مخالفت از جانب مدیران و عدم ارضای منافعشان، تغییر رفتار داده و از طریق فشار، مدیران را متهم می‌کنند. شهردار اراک نیز امروزه در چنین شرایطی قرار گرفته است بنابراین لازم است شهردار اراک همچنان قدرتمندانه همچون گذشته در مقابل این باج گیران بایستد چنانچه امیرالمونینی علی (ع) در خطبه ۱۳۱ نهج البلاغه می‌فرمایند: «پروردگارا تو می‌دانی که مطالبه و اقدام ما برای به‌دست آوردن حکومت نه برای تلاش و رقابت در میدان سلطه گری بوده و نه برای خواستن زیادتی از مال دنیا، بلکه همه هدف ما ورود به نشانه‌های دین تو و اظهار اصلاح در شهرهای تو بوده است، باشد که بندگان ستمدیده تو امن و امان یابند و آن کیفرها و احکام تو که از اجرا باز ایستاده است به جریان بیفتد و بر پاشود.

شهردار اراک در این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: علت هجمه به من این است که من در حال کوتاه کردن پای افراد مسئله دار از شهرداری هستم.

داود تاجران افزود: تخصصی‌ترین انتصابات در این دوره از شهرداری اراک رقم خورده است و بحث تخصص مدیران و جوان‌گرایی مورد تاکید قرار گرفته و هر شهرداری به هر شهری که منتقل می‌شود حق دارد پنج نیروی مورد اعتماد را با خود ببرد و تنها مسئولی که کمترین نیرو را با خود آورده من بودم و من تمام زندگی‌ام را در گرو شرافت مشاور خود می‌گذارم و از او دفاع می‌کنم چرا که وکیلی به عنوان مشاور من فردی خوشنام است و تا زمانی که من باشم وی نیز خواهند بود و پــاسخ هجمه‌های گروههای فشار را نیز خواهیم داد. بنده به انتصابات اتوبوسی اعتقاد ندارم و طبق خواسته اعضای شورای شهر کاری جز خدمت به مردم نخواهم کرد.

وی تصریح کرد: در مسیر خدمت باید از رویکرد جناحی و خطی عبور کرد، اعضای شورای شهر در زمان پیشنهاد پست شهرداری اراک تنها خواستار خدمت‌رسانی بودند و مسئولیت شهردار در شهر نیز تنها خدمات‌رسانی و رسیدگی به امور شهر اراک است و در این راستا از هر فردی که توان خدمت داشته باشد، استفاده می‌شود.

تاجران اظهارکرد: قطعا تا آخرین روز کاری در اراک خواهم ماند و به هیچ عنوان خللی در کار به وجود نمی‌آید و در این راستا تمامی تجربیات خود را در اختیار پرسنل شهرداری قرار خواهم داد تا با آموزش و مدیرپروری شهرداران آینده گزینه‌های قدرتمندی برای انتخاب داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالات کذب برخی خبرنگاران گفت: شایعه معامله با شرکت عرف ایران کذب است و در راستای سایر هجمه‌ها به شهرداری می‌باشد. سفر کیش اعضای شورا که‌ای کاش با حضور همه اعضای شورا برگزار می‌شد با مکاتبه و تاکید وزارت کشور بود و ما براساس این دستورالعمل عمل کردیم، با آبروی اعضای شورا که به این برنامه رفتند بازی نکنید، باید شورا با سفرهای متعدد آشنایی بیشتری کسب و ارمغان جدید به همراه بیاورند.

وی ادامه داد: استفاده از این ظرفیت دغدغه مجموعه مدیریت شهری است بر همین اساس مکاتبات و رایزنی‌های لازم صورت گرفته است و قطعا طبق برنامه‌ریزی و اهداف تعیین شده همه امور اراک از خود شهر تامین می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به شایعه وجود قارچهای خطرناک در کود کمپوست پارک بانوان اراک گفت: برخلاف اظهارات برخی از افراد، شیشه موجود در کمپوست پارک بانوان مضر نیست، روی آن هم خاک ریخته شده و قارچی نمی‌ماند که ضرر داشته باشد. حتی با مدیرکل محیط‌زیست صحبت کردم و آزمایش هم انجام شد تا اقدام خلاف زیست‌محیطی انجام نشود.

شهردار اراک:در حال کوتاه کردن پای افراد مسئله دار از شهرداری هستم
کد خبر: ۲۸۱۹۹
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
ارسال نظر
captcha