رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مطالبات ۶ ماهه اول پرستاران لرستانی تا پایان امسال پرداخت میشود.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، کوروش ساکی با اشاره به اینکه طی روزهای آینده مطالبات پرستاران تا پایان اردیبهشت ماه پرداخت خواهد شد، اظهارکرد: با پیگیری و هماهنگی با وزیر بهداشت تا پایان امسال مطالبات ۶ ماه اول پرستاران پرداخت خواهد شد.
وی گفت: درحالحاضر ماهیانه ۱۵۰ میلیارد ریال کارانه در لرستان پرداخت میشود در حالیکه دانشگاه علوم پزشکی لرستان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طلبکار بیمهها است.
ساکی خاطرنشان کرد: عدم انجام تعهدات بیمهها عامل اصلی کسری بودجه و تعویق مطالبات بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تلاش میشود تا حد امکان از وارد شدن فشار به جامعه پرستاری جلوگیری شود و در سال ۹۷ پرداختها بسیار بهتر شود، تصریح کرد: با بررسیهای دولت اعتبارات ویژهای برای بیمهها در بودجه سال آینده تخصیص داده شده است که عمده مشکلات را در سال آینده جبران خواهد کرد.
ساکی افزود: ۱۴ درصد حقوق پرستاران شرکتی نیز در دی ماه گذشته اعمال شده است و مشکل معوقات آنان نیز پرداخت میشود.