مسئول دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد: مردم خدمات مراقبت و پرستاری در منزل را از مراکز مجوزدار دریافت کنند.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، زهرا فرج زاده، گفت: ارزیابی نیروهای بالینی طرح تحول سلامت نظام پرستاری، اخذ مجوز کمک پرستار و برگزاری جلسات هماهنگی و نظارت بر آموزش فراگیران کمک پرستاری از جمله فعالیتهای دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بوده است.
مسئول دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: درحالحاضر جمعیت سالمند ما رو به افزایش بوده و بیمارهای صعب الاعلاج نیز فراگیر شده است که این مهم نیاز به مراقبت و پرستاری جامعنگر در منزل را افزایش داده است.
فرجزاده بیان کرد: در این راستا ما مراکز مشاوره و انجام پرستاری در منزل را پیگیری کرده و اطلاع رسانی و جلسات متعدد در این زمینه انجام شده است.
وی ادامه داد: همچنین واحد مشاوره و ارائه مراقبتهای پرستاری در منزل در بیمارستانهای خراسانجنوبی نیز راهاندازی شده است تا بتوانند اطلاعات لازم و کافی در این زمینه را در اختیار مردم خراسانجنوبی قرار دهد.
مسئول دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه فهرست مراکز مجاز در این زمینه را نیز در سایت دانشگاه بیان کردهایم افزود: از هم استانیهای عزیز خواهشمندیم خدمات مراقبت و پرستاری از منزل را از شرکتهای دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی دریافت کنند.
فرجزاده گفت: شرکتهای مجوزدار بیشک خدمات با کیفیت و استانداردی را به بیماران در حوزه مراقبت و پرستاری در منزل ارائه میکنند.
وی یادآور شد: همچنین طی یک سال گذشته کارگاههای آموزشی چون کنترل عفونت، نحوه کار با الکتروشوک، پیشگیری و مراقبت از زخم بستر و اصول تست و گزارشدهی را برای حوزه پرستاری برگزار کردیم.