|

۱۹۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری در معادن خراسان جنوبی

فهرست محتوا

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۹۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه استخراج و گواهی کشف معادن این استان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از شاتا، داود شهرکی سرمایه‌گذاری انجام شده در حوزه معادن استان را ۱۹۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در ۹ ماهه امسال ۴۰ فقره پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج سه میلیون و ۹۰ هزار تن صادر شد که سرمایه‌گذاری انجام شده دراین حوزه ۱۹۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است. وی با بیان اینکه اشتغال اسمی این تعداد پروانه بهره‌برداری ۱۳۳ نفر بوده است، تصریح کرد: ظرفیت استخراج سالانه استان ۱۶ میلیون تن است که در ۹ ماهه امسال بیش از سه میلیون تن به این ظرفیت افزوده شد. شهرکی ادامه داد: پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده برای معادنی مانند آهن، باریت، خاک صنعتی، خاک نسوز، طلا و... است. رییس سازمان صنعت و معدن خراسان جنوبی در ادامه از صدور ۲۵ فقره گواهی کشف با ذخیره‌ای افزون بر ۱۱ میلیون و ۲۶۶ هزار تن در این مدت خبر داد و گفت: با تایید ۵۶ میلیون تن زغال سنگ که با انجام عملیات هنگام استخراج کشف شد، ذخیره گواهی کشف‌های معدنی استان به ۶۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تن می‌رسد. شهرکی افزود: گواهی کشف‌های صادر شده هم برای معادنی مانند مرمر، مرمریت، بنتونیت، خاک نسوز و... است. وی سرمایه‌گذاری انجام شده در این حوزه را سه میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: از ابتدای امسال ۴۰ فقره پروانه اکتشاف برای عناصر فلزی، غیر فلزی و سنگ‌های تزیینی صادر شده است. رییس سازمان صنعت و معدن خراسان جنوبی در پایان با اشاره به سه مرحله برگزاری مزایده برای ۶۸۷ پروانه بهره‌برداری و اکتشاف در این مدت، گفت: با سه مرحله برگزاری مزایده سال قبل تعداد پروانه بهره‌برداری و اکتشاف به یک هزار و ۱۲۷ فقره می‌رسد.

۱۹۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری در معادن خراسان جنوبی
کد خبر: ۲۷۶۴۷
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو