اگرچه این روز ها کرمانشاه را به زلزله و آسیب های پس از آن می شناسیم اما این تمام استان زلزله زده نیست و زندگی در آن جریان دارد. تثبیت فرهنگ غنی این مردم و انتقال آن به نسل جدید یکی از دغدغه های شورای شهر کرمانشاه است به طوری که رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرمانشاه گفت: هریک از اساتید عرصه فرهنگ و هنر کرمانشاه به مثابه یک برند هستند و باید کاری کنیم که بخشی از هویت فرهنگی غنی مردم این شهر با شناخت بزرگان فرهنگ و هنر دیارشان احیا و تثبیت شود.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، ابراهیم مرادی اظهار کرد: متاسفانه کرمانشاه با کمبود نگارخانه و فضاهای استاندارد نمایش آثار هنری مواجه است. وی افزود: با توجه به پتانسیل بالای هنرمندان در کرمانشاه فاقد یک فرهنگسرا در شان و منزلت شهر هستیم. مرادی خاطر نشان کرد: امیدوارم با افتتاح این نگارخانه قدمی در جهت بهره برداری و استفاده هنرمندان از این مکان برداشته باشیم. وی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم از برگزاری این نمایشگاه هنری آمیختگی هنر با زندگی مردم و ترویج هنر است. مرادی یادآور شد: این افتتاح علاوه بر اینکه یک رویداد هنری عالی است محل مناسبی برای گفتگو با هنرمندان در خصوص مسائل پیش روی این قشر تاثیر گذار در جریان فرهنگی جامعه است. سخنگوی شورای شهر کرمانشاه بیان کرد: حمایت از هنر به ویژه هنری که دغدغه مند و برآمده از اصالت اسلامی ایرانی باشد، نقش بسزایی در افزایش و شکوفایی سرمایه اجتماعی شهروندان دارد. وی خاطر نشان کرد: رونق صنعت گردشگری در استان نیازمند آن است که ظرفیت های فرهنگی و آثار تاریخی، طبیعی و مذهبی شهرهای خود را به هموطنان معرفی کنیم و در این راه باید از ظرفیت های مجازی بهره بگیریم.