|

۱۰هزار مشترک جدید استان یزد از گاز طبیعی بهره‌مند شدند

فهرست محتوا

مدیر عامل شرکت گاز استان یزد از جذب بیش از 16 هزار مشترک و نصب حدود 10 هزار انشعاب گاز طبیعی در استان در 9 ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، منوچهر فلاح با اعلام این خبر افزود: با جذب 16 هزار و 239 مشترک و نصب 9 هزار و 685 انشعاب گاز طبیعی طی سال جاری، تاکنون در استان یزد حدود 416 هزار مشترک جذب و 229 هزار انشعاب گاز نصب گردیده است که این امر موجب بهره‌مندی 97 درصد جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی شده است.

وی با اشاره به 534 کیلومتر شبکه‌گذاری صورت پذیرفته در سال جاری، خاطرنشان کرد: با ایجاد هشت هزار و 500 کیلومتر شبکه پلی اتیلن و فولادی، در حال حاضر تمام 21 شهر استان به شبکه گاز طبیعی متصل شده و با گازرسانی به 362 روستا از میان 542 روستای واجد شرایط گازرسانی، 80 درصد جمعیت روستایی از این نعمت خدادادی بهره‌مند شده و عملیات گازرسانی به 59 روستای دیگر در دست اجراست.

این مسئول با اشاره به تعدد صنایع فعالی که استان یزد را به یکی از مهم ترین قطب های صنعتی کشور مبدل کرده است، تصریح کرد: در سال جاری گازرسانی به 217 واحد صنعتی شامل 47 واحد صنعتی عمده و 170 واحد صنعتی جزء صورت پذیرفته که بر این اساس تعداد واحدهای صنعتی متصل به گاز طبیعی در استان به شش هزار و 472 واحد رسیده و همچنین دو هزار و 832 گلخانه و 274 کوره آجرپزی نیز گازدار شده است که این امر نشانه سودآوری شرکت گاز استان یزد در بحث جایگزینی گاز به عنوان یک سوخت پاک و ارزان است.

فلاح در پایان یادآور شد: تاکنون 38 ایستگاه تقلیل فشار (CGS) و 218 ایستگاه تقلیل فشار (TBS) در سطح استان ایجاد شده و همچنین 48 جایگاه CNG به مرحله بهره‌برداری رسیده که این تعداد جایگاه در مقایسه با تعداد خودروهای گازسوز استان، آمار قابل‌توجهی به شمار می‌آید .

۱۰هزار مشترک جدید استان یزد از گاز طبیعی بهره‌مند شدند
کد خبر: ۲۶۱۳۴
۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو