مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان مازندران گفت: در دو ماه اخیر بیش از ۷۵۰ مورد تخلف در زمینه ساختوساز غیرمجاز در حریم راههای مازندران توسط راهداران این اداره کل جلوگیری شده است.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، احمد آفرین محمد زاده با اشاره به اینکه صیانت از حریم راهها به منظور توسعه و حفظ این سرمایه ملی، از وظایف ذاتی عموم مردم است، افزود: مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی و طبیعی خود و همچنین نزدیکی شهرها و روستاهای این استان به هم و به لحاظ تقاضای بیشمار جهت تفکیک اراضی و بازده بودن تمامی کاربرها در حاشیه راه ها، اراضی مجاور حریم راهها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که این مهم عاملی شده تا ساختوسازهایی در این اراضی بدون مجوز از مراکز ذیربط به صورت غیر مجاز صورت پذیرد و از طرفی به دلیل رشد فزاینده ترافیک و تولید خودرو، محورهای استان نیاز اساسی به ارتقا و توسعه و تعریض داشته که این پدیده ناموزون و نامتعارف اثرات بسیار سویی را در سطح محورها ایجاد کرده است. وی تصریح کرد: از آنجا که حفظ و نگهداری از راههای موجود یکی از وظایف ذاتی و اصلی این اداره کل بوده، از این رو با تمام توان و بکارگیری امکانات و تجهیزات خود با توجه به کمبود اعتبارات و منابع مالی مناسب توانسته در این مسیر گامهای خوبی در جهت ایمنسازی و روانسازی ترافیک بردارد. مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان مازندران اجرای عملیات راهداری را در این استان بسیار حیاتی و مهم برشمرد و افزود: علاوه بر جلوگیری از ساختوسازهای غیر مجاز، این اداره کل در دوماه اخیر نیز بیش از ۲۲۰ حکم تخریب برای این گونه ساختوسازها گرفته است. محمدزاده گفت: در همین راستا نیز سه هزار و ۳۵۰ مورد تابلوهای غیرمجاز و وسایل سد معبر توسط راهداران در حریم راههای مازندران جمع آوری شده است.