کلنگ قطعه اول خطوط ریلی راهآهن زاهدان-بیرجند-مشهد، پس از ۱۰ سال زده شد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش از خراسان جنوبی، مراسم کلنگزنی قطعه یک راهآهن مشهد-بیرجند-زاهدان به طول ۴۷ کیلومتر در تقاطع یونسی کال شور گناباد، پس از ۱۰ سال از طرح اتصال استان به شبکه ریلی کشور، با مبلغ قرارداد ۵۵ میلیارد تومان به زمین زده شد.
خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استانی خراسانجنوبی و خراسانرضوی در سکوت خبری و بدون حضور خبرنگار این مراسم را برگزار کردند.
گفتنی است؛ اعتبار راهآهن خراسانجنوبی در قانون بودجه سال ۹۴ هفت میلیارد تومان، در نظر گرفته شد. این در حالیست که برای افتتاح این پروژه در سال گذشته ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و در سال جاری ۵ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان در نظر گرفت شداما متاسفانه در این سه سال هیچ گونه اعتباری برای پیشبرد این پروژه تخصیص داده نشد.
بنا بر این گزارش، در قانون بودجه سال ۹۷ نیز اعتبار راهآهن خراسان جنوبی به ۵ میلیارد تومان کاهش یافت. اما محمد مهدی مروجالشریعه استاندار خراسانجنوبی، در این راستا از محل اعتبارات شاخصهای توسعه استان برای شروع پروژه راهآهن استان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد.