رئیس کمیته محیطزیست شورای شهر تهران بابیان اینکه معابر شهر تهران با یک باران بهاری قفل میشوند گفت: مردم از حملونقل شخصی استفاده میکنند چراکه از بابت حملونقل عمومی خیالشان آسوده نیست.
به گزارش پایگاه خبری صمت به نقل از ایسنا، محمد حقانی با اشاره به قفل شدن تهران پس از بارندگی صبح امروز بابیان اینکه متأسفانه ضعف ناوگان حملونقل عمومی در بخشهای مختلف هنگام بارندگی دوچندان میشود گفت: بهموازات افزایش تعداد وسایل نقلیه شخصی در خیابان و بزرگراهها تعداد وسایل نقلیه عمومی و تاکسیها کاهش مییابد. وی بابیان اینکه متأسفانه درمواقع بارندگی اتوبوس به وسیلهای کمیاب و تاکسی به وسیلهای نایاب تبدیل میشود، گفت: علاوه بر اینکه تعداد تاکسیهای گردشی در سطح شهر کم میشود شاهد به حداقل رسیدن تاکسیهای خطی در خطوطی هستیم که باید در آن فعالیت کنند. حقانی بابیان اینکه اتوبوسها نیز در روزهای بارندگی کمتر دیدهشده و سرفاصله حرکت آنها از ایستگاهها کمترمی شود و درنتیجه مسافران مدتزمان بیشتری را در ایستگاهها میمانند، گفت: انتظار میرود هنگامیکه باران بر روی زمین جریان ترافیک را مختل و خدماترسانی را دشوار میکند از ظرفیت موجود در زیرزمین یعنی مترو بیشتر استفاده شود که متأسفانه چنین نیست و در زمان بارندگی مترو با تمام ظرفیت باید به میدان بیاید و نسبت به جابهجایی مسافران که ممکن است در زمانهای عادی از مترو استفاده نکنند بیشتر شود. اما متأسفانه سرفاصله حرکت قطارهای مترو کاهش نمییابد و برهمین اساس شاهد انبوه مسافرانی هستیم که در ایستگاههای مترو مدتها منتظر میمانند. وی بابیان اینکه مردم خیالشان از حضور ناوگان حملونقل عمومی راحت نیست و بر همین اساس در روزهای بارانی از خودروهای شخصیشان استفاده میکنند، گفت: نمیدانیم باید دعا کنیم باید باران ببارد یا نبارد و حق مردم تهران این نیست که از بدیهیترین حقوق شهروندی که همان استفاده از خدمات مطلوب و منظم حملونقل عمومی است بیبهره باشند.