دبیر انجمن تولیدکنندگان آبهای آشامیدنی و معدنی با اشاره به درخواست این انجمن از واحدهای تولیدی مبنی بر عدم افزایش نرخ تا پس از برگزاری انتخابات ریاستجمهوری، اعلام کرد: معدل افزایش نرخ محصولات آب آشامیدنی و معدنی در امسال حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری صمت به نقل از ایسنا، پیمان فروهر در مورد وضعیت نرخ آبهای آشامیدنی و معدنی در امسال اظهار کرد: از سال گذشته قیمتگذاری محصولات آب بستهبندی به واحدهای تولیدی واگذارشده و در این رابطه خود واحدها هستند که باید پاسخگو باشند. بر اساس بخشنامه معاون اول رئیسجمهوری از سال گذشته آب بستهبندی در گروه سایر کالاها (گروه سوم) قرار گرفت تا روال قیمتگذاری بر روی این محصولات نسبت به قبل از سال ۱۳۹۵ دچار تغییر شود. وی افزود: پیشازاین بخشنامه اعضای انجمن با سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرفکنندگان رایزنیهای لازم را انجام میدادند و به یک عدد واحد در ارتباط با افزایش نرخ محصولات آب آشامیدنی و معدنی میرسیدند اما از سال گذشته روال تغییر کرد و قیمتگذاری محصولات بر عهده واحدهای تولیدی قرار گرفت و در این راستا هرگونه شکایتی در مورد افزایش قیمتها وجود داشته باشد باید خود واحدها در این خصوص پاسخگو باشند. دبیر انجمن تولیدکنندگان آبهای آشامیدنی و معدنی با تأکید بر اینکه از واحدهای تولیدی درخواست کردیم که در صورت امکان تا برگزاری انتخابات ریاستجمهوری نرخ محصولات را افزایش ندهند، بیان کرد: صنعت آبهای آشامیدنی و معدنی- صنعتی کاملاً فصلی است و در ششماهه اول سال بازار آن رونق دارد اما ما به دلیل بحث انتخابات از واحدهای تولیدی درخواست کردیم تا پس از برگزاری انتخابات افزایش نرخ را در دستور کار قرار ندهند. فروهر بابیان اینکه حدود ۱۴۰ شرکت تولیدکننده آبهای آشامیدنی و معدنی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: درحالحاضر تنها یک شرکت افزایش نرخ داشته و سایر شرکتها در این راستا اقدامی نکردهاند. وی در مورد میزان افزایش نرخ محصولات آب آشامیدنی و معدنی در امسال اعلام کرد: بر اساس هزینههایی که به تولید محصولات این صنعت تحمیل میشود و با توجه به نرخ دستمزدها، حاملهای انرژی و هزینههای حملونقل معدل افزایش نرخ محصولات آب آشامیدنی و معدنی در سال ۱۳۹۶ حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد خواهد بود.