مدیرکل امور بانوان وزارت کشور گفت: در بخش اشتغالزایی، تساوی بین بانوان و آقایان وجود ندارد. اگر چه نرخ مشارکت بانوان در کشور پایین است اما برای بانوانی که به میدان آمدهاند شرایط ویژهای را فراهم کردهایم.
به گزارش پایگاه خبری گسترش، فهیمه فرهمندپور در نشست تخصصی مشاوران بانوان شرکت شهرکهای صنعتی کشور با اشاره به اشتغال و حضور تاثیرگذار بانوان در بخش اقتصاد، اظهار کرد: ۴۰ میلیون نفر از جمعیت ایران را بانوان تشکیل میدهند که ۲۵ درصد در بخش غیر رسمی کشور مشغول فعالیت هستند. فرهمندپور با اشاره به اینکه بانوان قابلیت و انگیزه مناسبی نسبت افزود: ۵۰ در صد از زنان کشور تحصیلات دانشگاهی دارند اما با وجود نرخ بیکاری بالا، این آمار کمی نگرانکننده است.مدیرکل امور بانوان وزارت کشور با بیان اینکه به طور جدی از سال ۹۳ طرحهای اقتصادی را برای حضور بانوان در این عرصه مهیا کردیم، گفت: اگر روزی معضل حضور بانوان در اقتصاد به طور کامل حل شود مشکلات فرهنگی و اجتماعی آنها نیز رفع خواهد شد. فرهمندپور بیان کرد: راهاندازی مرکز رشد و شتابدهی کسب و کار میتواند زیر نظر ستاد اقتصاد مقاومتی استان با مشارکت دستگاههای اجرایی انجام شود و برخی از این مشکلات را برطرف کند. فرهمندپور با اشاره به اینکه ماموریت اصلی فعالسازی بانوان در بخش اقتصادی است، عنوان کرد: بیش از ۱۹۰۳ نفر تاکنون آموزش دیدهاند که این آمار بسیار چشمگیر است، البته یک بخش اقتصاد مربوط به حضور زنان و بخش دوم متقاعد کردن مدیران مرد است. وی تصریح کرد: در بخش اشتغالزایی، تساوی بین بانوان و آقایان وجود ندارد. اگر چه نرخ مشارکت بانوان در کشور پایین است اما برای آن بانوانی که به میدان آمدهاند شرایط ویژهای را فراهم کردهایم.