سرپرست شهرداری زاهدان گفت: در حال حاضر 310 هزار نفر از ساکنان شهر زاهدان در بافتهای فرسوده ساکن هستند.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، هاشمزهی، با اشاره به پیگیری حادثه ریزش دیواری در زاهدان که منجر به جان باختن چهار تن از شهروندان شد، افزود: از سوی شهرداری زاهدان ارائه تسهیلات بانکی و کاهش 50 درصدی عوارض شهرداری از جمله خدماتی است که برای بازسازی بافتهای فرسوده در نظر گرفته شده است. سرپرست شهرداری زاهدان همچنین بیان کرد: بر اساس بند 14 ماده 55 قانون شهرداریها، رفع خطر از بناها بر عهده شهرداریهاست، اما تخریب بافت فرسوده باید مراحل قانونی خود را طی کند که گاهی اجرای این قوانین زمان بر است. وی تاکید کرد: برای شناسایی بافتهای فرسوده و پرخطر نیازمند همکاری تمامی شهروندان هستیم و هر جا که شهروندان نسبت به بنا و یا دیوارهای فرسوده احساس خطر میکنند، موارد را حتما به شهرداری مربوطه محل سکونت خود اطلاع دهند.