|

آب آشامیدنی به ۲۳ هزار نفر از کهگیلویه و بویر احمد رسید

فهرست محتوا

۲۳هزار نفر از جمعیت روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد با بهره برداری از ۱۴ طرح آب رسانی از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شدند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، فیض الله پاسره گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۶۴۱ روستای دارای سکنه دارد که یک رشد ۵ درصدی شاخص برخورداری آب سالم روستایی استان در ۴ سال اخیر هزار و ۴۷۰ روستا معادل ۹۰ درصد از مناطق روستایی دارای تأسیسات آبرسانی هستند.

وی اظهار کرد: در هفته دولت امسال ۱۴ طرح آب روستایی بهره برداری و یک طرح دیگر عملیات اجرایی آن آغاز شد که میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح‌ها ۲۲۰ میلیارد است. پاسره گفت: با توجه به برنامه دولت برای ایجاد تأسیسات آبرسانی در روستاهای پرجمعیت و غیراقتصادی بودن اجرای طرح‌های آبرسانی در روستاهای کم جمعیت و به دلیل پراکندگی روستاهای این استان در دولت یازدهم ۱۸ مجتمع آبرسانی در این استان تعریف و عملیات اجرایی آن‌ها شروع شد. وی با اشاره به اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها ۶۰ تا ۹۰ درصداست گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها ۴۸۰ روستا با ۱۰۷ هزار نفر جمعیت از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند خواهند شد. پاسره از ۱۷۶ روستایی که تأسیسات آبرسانی ندارند خبر داد و گفت: ۱۱ کامیون تانکردار به ازای هر نفر ۵۰ لیتر در روز آب کار آبرسانی سیار را به این روستا‌ها انجام می‌دهد که این میزان به صورت ماهانه به سه هزار متر مکعب می‌رسد. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در ادامه گفت: چهار طرح فاضلاب در این استان مطالعه و در حال اجراست که در کمتر از یک ماه آینده طرح جمع آوری فاضلاب روستای شوتاور بهره برداری خواهد شد. وی اظهار کرد: عملیات اجرایی جمع آوری فاضلاب روستای طولیان و تنگاری توسط بانک توسعه اسلامی به زودی شروع می‌شود. یاسره با اشاره به انجام طرح جمع آوری فاضلاب روستای امامزاده جعفر ابراز امیدواری کرد که این طرح در آینده نزدیک عملیاتی شود.

آب آشامیدنی به ۲۳ هزار نفر از کهگیلویه و بویر احمد رسید
کد خبر: ۱۵۳۵۶
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۹
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو