مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: با عنایت استاندار سیستان و بلوچستان به حوزه آموزش و پرورش، در چند سال گذشته به طور متوسط 12 تا 17 درصد اعتبارات استانی به ساخت مدارس اختصاص یافته است.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا،علیرضا راشکی اظهار کرد: 681 مدرسه با دو هزار و 804 کلاس درس و اعتبار افزون بر دو هزار و 340 میلیارد ریال (234 میلیارد تومان) در سیستان و بلوچستان در دست ساخت است. وی بیان کرد: امسال کل اعتبارات این نهاد در شش ماه نخست سال تخصیص یابد تا روند ساخت مدارس بیش از گذشته سرعت پیدا کند. وی گفت: دو هزار و 31 کلاس درس در قالب 692 مدرسه در طول چهار سال گذشته به همت دولت تدبیر و امید در استان ساخته شده است. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان ادامه داد: ساخت 297 مدرسه با 980 کلاس درس و افزون بر 748 میلیارد ریال اعتبار از مجموع 692 مدرسه ساخته شده در این مدت با مشارکت خیران انجام شده است. وی خاطرنشان کرد: همچنین در ردیف های ملی علاوه بر ردیف متداول، یک ردیف اعتباری خاص رهبری برای سیستان و بلوچستان در قالب توسعه سواحل مکران در نظر گرفته شده است. راشکی گفت: در این ردیف 260 میلیارد ریال (26 میلیارد تومان) برای ساخت پنج مجتمع آموزشی لحاظ شده که تاکنون 140 میلیارد آن (14 میلیارد تومان) تخصیص یافته است. وی ایجاد یک ردیف خاص در بودجه کشور برای مدرسه سازی سیستان و بلوچستان را از جمله عنایات ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه فرهنگ و دانش این نقطه از ایران اسلامی با هدف رفع عقب ماندگیهای گذشته ذکر کرد.