محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی: محمد شریعتمداری سابقه وزارت در بخش بازرگانی را داشته و در این زمینه بیتجربه نیست و در آن دوران نیز عملکرد قابلقبولی از خود ارائه کرده که موفقیتهایی خوبی حاصل شده است اما اکنون ۳وزارتخانه با یکدیگر ادغام شده است و مدیریت آن مسئولیت سنگینی خواهد بود.
محمدرضا نعمتزاده در دوره گذشته به سبب تخصصش در این زمینه مدیریت قابلقبولی داشتهاند و انتخاب شریعتمداری به عنوان جایگزین وی انتخاب خوبی است به شرط آنکه در مدیریت دوره جدید از افراد باتجربه در وزارتخانه همچون رضا رحمانی که قائممقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بودند و ۳ دوره در کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی حضور داشتند استفاده کنند.
بخش صنعت نیازمند تخصص بیشتری است و امیدواریم با بکارگیری افراد خبره و باتجربه در بخش صنعت تیم قدرتمندی در این زمینه تشکیل شود.
در دوره گذشته انتقاداتی به نعمتزاده به سبب سنشان وارد میشد اما نباید فراموش کرد که وی سابقه ۳۰ساله در بخش صنعت دارند. من به عنوان فردی که از بخش خصوصی صنایع وارد مجلس شورای اسلامی شده به خوبی سالها مدیریت ایشان بر بخش صنعت و معدن را از نزدیک احساس کردهام.
ایشان تخصص بالایی در تمام زمینههای صنعتی داشتند و در بازدیدهای مختلف تسلط کامل بر تمام صنایع داشتند و از قبل از انقلاب در این حوزه فعال بودهاند. بنابراین تجربه ۵۰ ساله ایشان در بخش صنعت تجربه بسیار ارزشمندی است که در دوره جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت میتواند به عنوان سرمایه فکری و تجربی کمک بزرگی به وزیر بعدی کند.