|

انتظار فولادی‌ها از دولت دوازدهم

فهرست محتوا

انتظار می‌رود دولت دوازدهم زمینه جذب سرمایه‌گذاری بیشتر برای فولادسازان را فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، روزنامه صمت نوشت: عزیز قنواتی، مدیرعامل فولاد امیرکبیر کاشان عنوان کرد: مشکل حوزه فولاد در دوره یازدهم این بود که جذابیت لازم برای سرمایه‌گذاری حوزه فولاد چندان پررنگ شکل نگرفت. از این‌رو باید دولت بتواند در جهت تولید بیشتر در داخل سرمایه‌گذاری لازم را به عمل آورد، چراکه در ازای تولید ما می‌توانیم به امنیت شغلی برسیم و این امر محقق نمی‌شود، مگر اینکه در قوانین مربوط به تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری اصلاح و بازنگری شود، از این‌رو نیازمند بازنگری در زمینه قانون مربوط به بیمه، مالیات، بانک‌ها، بورس، صادرات و واردات، تعرفه و... هستیم تا سیاست‌های کلی حمایت از تولید داخلی عملیاتی شود، بنابراین به‌طور خلاصه انتظار ما تغییر و تسهیل قوانین در جهت حمایت از تولید است. در کل دولت باید بتواند در سرمایه‌گذاران خارجی رغبت ایجاد کند.

وی در پاسخ به این پرسش که سرمایه‌گذاری در دولت یازدهم را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: سرمایه‌گذاری به نسبت خوبی در زمینه فولاد شده است. سال گذشته شاهد افتتاح فولاد سپیددشت بودیم. در همین ماه هم شاهد راه‌اندازی فولاد شادگان بودیم. همچنین طرح‌های توسعه‌ای سنگان نیز وارد مسیر تولید شده‌اند. دولت در این مدت سعی در تکمیل زنجیره فولاد داشته که این امر نشان از سرمایه‌گذاری و توجه دولت یازدهم در امر فولاد دارد.

انتظار فولادی‌ها از دولت دوازدهم
کد خبر: ۱۲۲۶۷
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو