معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو گفت: در دولت یازدهم آب آشامیدنی و بهداشتی برای 4 میلیون نفر در 5 هزار و 226 روستای سراسر کشور تأمین شد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل ایرنا، رحیم میدانی بیان کرد: در دولت یازدهم 23 سد در 16 استان با حجم ذخیره بیش از 4 میلیارد مترمکعب و با تنظیم 3.4 میلیارد مترمکعب به بهرهبرداری رسید. وی تصریح کرد: همچنین در دولت تدبیر و امید 180 هزار شبکه اصلی و 19 هزار هکتار شبکه فرعی آبرسانی در کشور احداث و بهرهبرداری شد. به گفته معاون وزیر نیرو در طول دولت یازدهم 23 طرح آبرسانی در 12 استان با حجم 792 میلیون مترمکعب آب شرب به بهرهبرداری رسید. میدانی خاطرنشان کرد: ایجاد 18 تصفیهخانه در 18 شهر کشور باقدرت 850 هزار مترمکعب تصفیه فاضلاب در شبانهروز بخش دیگری از خدمات دولت یازدهم در این حوزه بوده است. معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو بابیان اینکه عدالت در مدیریت آب بسیار ضروری است و در این حوزه نباید دچار افراطوتفریط شد، گفت: در دولت یازدهم تلاش شد تا به مسائل سازهای و اجرایی به یکمیزان توجه شود. میدانی همچنین به مدیریت حوضههای آبریز اشاره و اظهار کرد: در این بخش به مسائل مختلفی توجه شد، بهگونهای که در برخی از حوضهها تا بیش از 7 استان را شامل میشود. در حوضه زایندهرود مدیریت حوضه آب، تجربه مفیدی بود که با حضور مسئولان، نمایندگان کشاورزان 2 استان و بهرهبرداران اجرایی شد. معاون وزیر نیرو بابیان اینکه در برنامه ششم توسعه، آب و فاضلاب موردتوجه قرارگرفته است، خاطرنشان کرد: مدیریت آب تنها به دولت اختصاص ندارد و مردم نیز در آن سهیم هستند. طرح پل کابلی نفت و گاز سد کارون 4 نگاه ویژهای به محیطزیست دارد و یکی از اقدامات ماندگار دولت یازدهم به شمار میرود. گفتنی است، بزرگترین پل کابلی نفت و گاز ایران بر روی دریاچه سد کارون 4 روز یکشنبه در آیینی با حضور معاون وزیر نیرو و نیز مدیرعامل شرکت توسعه آب نیرو به بهرهبرداری رسید. پل کابلی نفت و گاز به وزن حدود 2 هزار تن به طول حدود 380 متر و عرض 9 متر بر روی دریاچه سد کارون 4 در استان چهارمحال و بختیاری بهمنظور انتقال نفت کارون به اصفهان اجراشده است. این طرح در 200 کیلومتری شهرکرد و در مرز استانهای خوزستان و چهارمحال و بختیاری واقع است.