|
کدخبر: 87857

اثر کرونا بر صنعت نمایشگاه جهان

سعید قربانی - کارشناس نمایشگاهی

ghorbani-expo.jpg

پیدایش ویروس کرونا در کشور چین و پس از آن در برخی از نقاط دیگر جهان باعث بروز مشکلات جدی در بسیاری از صنایع شد که صنعت نمایشگاه و رویدادها نیز از این قاعده مستثنا نیست. تهدید حاصل از ویروس کرونا طی چند ماه اخیر صنعت نمایشگاه و صنایع مرتب با نمایشگاه مانند صنعت هتل داری، رستوران داری، خطوط هوایی، صنعت بازاریابی گمرک، صنعت گردشگری و بسیاری از صنایع دیگر را با چالش‌های جدی و البته موقت روبه‌رو کرده است.

نمایشگاه‌ها و رویدادهای بسیاری در نقاط مختلف جهان کنسل شد یا تاریخ برپایی آنها به تعویق افتاد. بسیاری از مراکز نمایشگاهی به بیمارستان‌های موقت تبدیل شد و پروازهای بین‌المللی به حداقل ممکن رسید. کشور چین به عنوان مبدا پیدایش این ویروس و قطب مهم صنعت نمایشگاهی و کشوری که صنعت نمایشگاه در آن حکم موتور اقتصادی را دارد بیش از سایر کشورهای درگیر این موضوع، متضرر شد.

برگزاری سالانه بیش از ۳۸۰۰ عنوان نمایشگاه در کشور در فضایی حدود ۱۳۰ میلیون مترمربع، سازماندهی نمایشگاه در ۶۶ کشور توسط برگزار‌کنندگان نمایشگاهی چینی و حضور غرفه داران چینی در ۷۱۸ عنوان نمایشگاهی در ۳۳ کشور بیانگر تاثیر‌پذیری اقتصاد کشور چین به عنوان دومین قدرت اقتصادی دنیا از صنعت نمایشگاه و تاثیر‌گذاری آن بر صنعت نمایشگاه دنیا است.

ویروس کرونا با تاثیر بر نمایشگاه‌های مطرحی مانند بزرگترین نمایشگاه موبایل دنیا، نمایشگاه خودرو پکن، هفته مد شانگهای و نمایشگاه غذا و هتل آسیا تاکنون حدود ۵/۲ تریلیون دلار ضرر را متوجه صنعت نمایشگاهی دنیا نموده است که به احتمال قوی ۵/۱ تریلیون دلار ضرر را نیز متوجه تولید ناخالص داخلی جهان خواهد نمود. باید صبر کرد و نقش این ویروس در تنش‌های اقتصادی جهان را رصد کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها