|
کدخبر: 82640

مدیر بازرگانی شرکت ولکان صنعت مطرح کرد؛

خود تحریمی مانع رشد و توسعه در صنایع معدنی

مدیر بازرگانی و سخنگوی شرکت ولکان صنعت از همکاری با گلگهر برای تولید قطعات مورد نیاز زنجیره صنایع معدنی خبر داد.

گسترش‌نیوز: سینا کمالی مدیر بازرگانی و سخنگوی شرکت ولکان صنعت در نشست خبری که در نمایشگاه سیمکس ۲۰۲۰ در دانشگاه سیرجان برگزار شد به ارائه فعالیت‌های این شرکت در بومی‌سازی قطعات پرداخت.

وی گفت: شرکت ولکان صنعت سپاهان در سال ۷۹ با فعالیت در صنایع معدنی و کاشی و سرامیک آغاز به کار کرد. همچنین یکی دیگر از اقدامات ما پوشش‌های داخلی لاستیک برای آسیاب‌ها بود و با گذشت زمان این شرکت توسعه یافت و به هلدینگ ولکان صنعت تبدیل شد.

این هلدینگ متشکل از سه قسمت اصلی ولکان صنعت سپاهان، جامین طرح پارسیان است. تولیدات و قطعات اصلی این شرکت فقط در زمینه آسیاب و بالمیل‌ها محدود نمی‌شود. این شرکت گام‌های بلندی را در زمینه تحقیق و توسعه برداشته و توانسته قطعات استراتژیک در زنجیره فولاد را به طور کانل بومی‌سازی کند.

محققان شرکت ولکان صنعت با بهره‌گیری از دانش فنی پمپ فلوا که در انحصار آلمان بوده بومی‌سازی کرده‌اند و لازم به ذکر است از این پمپ‌ها ۴ عدد در خاورمیانه وجود دارد که با طول ۷ کیلومتر دوغاب را انتقال می‌دهد.

ما با همکاری گلگهر در تلاشیم قطعات مورد نیاز زنجیره را بومی‌سازی کنیم.

مدیربازرگانی شرکت ولکان صنعت مهم‌ترین شاخصه پیشرفت و توسعه هر کشور را gnp یا تولید ناخالص ملی دانست و خاطر نشان کرد: تولید ناخالص ملی سبب می‌شود تا از خروج ارز از کشور جلوگیری شده و با صادرات ارزی‌آوری داشته باشیم و در همین راستا شرکت ولکان صنعت در همین مسیر گام برداشته است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات در کشور ما واردات تجهیزات بدون بازرسی فنی نسبت به مواد و کنترل کیفی و همچنین میزان بازدهی و کارآیی آن است که به آسانی در کارخانه‌های ما به منظور تولید نصب می‌شود. برای تولیدات داخلی ما با خودتحریمی مواجه هستیم و این فشارها باعث شده تا در پاره‌ای از مواقع کار را برای تولیدکننده غیرممکن سازد.

کمالی گفت: تولید‌کنندگان در بخش تولید نیازمند حمایت حمایت ضمنی در ابتدای شروع کار و حمایت‌های ثانویه در طول اجرای کار دارند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی در پایان با اشاره به اینکه حمایت از تولیدکننده داخلی صرفا نام بردن اسم نیست گفت: در بحث خریدها نگاه دولت نباید غربالگری سفت نباشد چرا که این امر سبب از بین رفتن تولید می‌شود. امیدواریم بخش بومی‌سازی جدی گرفته شود چرا که با بهادادن و حمایت قطعا پیشرفت‌هایی خواهیم داشت که ثمربخش خواهد بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها