|
کدخبر: 75504

گزارش گسترش‌نیوز از رویدادهای مهم نمایشگاهی معدن و فولاد در ۹ ماهه ابتدایی امسال:

از متالکس تا متافو

رویدادهای نمایشگاهی معدن و سنگ از جمله رویدادهای نمایشگاهی قابل توجه در هر کشوری به شمار می‌روند آشنایی با آخرین فناوری‌ها و فناوری‌های روز در عرصه اکتشاف، استخراج و فرآوری کانی‌ها با بهره‌گیری از ماشین‌الات صنعتی و نیروی کار ماهر از جمله اهداف برگزاری چنین رویدادهای نمایشگاهی در هر کشوری است.

گسترش‌نیوز: در شرایطی که معدن و صنایع معدنی روز به روز در حال افزایش سهم خود از صادرات غیرنفتی است، رویدادهای نمایشگاهی در این زمینه از اهمیت دوچندانی برخوردار شده و هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود. در ادامه با برگزاری مهم‌ترین رویدادهای نمایشگاهی در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸ با ما همراه شوید.

اردیبهشت ماه۱۳۹۸

نخستین رویداد نمایشگاهی در این حوزه در تاریخ چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت و در اصفهان کلید خورد. پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته درمحل برگزاری نمایشگاه‌های استان اصفهان برپا شد. این نمایشگاه با حضور بیش از ۷۰ شرکت داخلی و خارجی و در فضایی به مساحت ۶ هزار مترمربع فضای بسته نمایشگاهی و ۵۰۰ مترمربع فضای باز برگزار شد.

namayeshgah91701.jpg

در این نمایشگاه شرکت‌های فعال در زمینه‌های سنگ کوپ خام، فرآوری، ماشین‌آلات، تجهیزات، اسلب و سنگبری از استان‌های تهران، اصفهان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، قم، لرستان، فارس، البرز و خراسان رضوی و نمایندگانی از کشورهای انگلستان و آلمان به ارائه توانمندی‌های خود پرداختند.

در این دوره کشور چین به منظور افزایش ارتباطات و مبادلات تجاری میان شرکت‌های ایرانی فعال در زمینه سنگ و معدن و شرکت‌های مستقر در شرق آسیا پاویون اختصاصی برپا کرد.

در حاشیه برگزاری این رویداد نیز علاوه بر تجلیل از پیشکسوتان صنعت سنگ ایران، چهار کارگاه آموزشی نیز برگزار شد تا علاقه مندان و فعالان عرصه سنگ و معادن، با بازار سنگ خاورمیانه از دیدگاه جهانی، نقش برندینگ در بازاریابی و صادرات سنگ و نقش فناوری اطلاعات در صادرات سنگ آشنا شوند. همچنین کارگاه تخصصی بررسی مولتی وایر گرانیت و ماربل مقایسه آن با اره لنگ نیز در کنار پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته برگزار شد.

این نمایشگاه پس از چهار روز برگزاری در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه به کار خود پایان داد.

خرداد ماه ۱۳۹۸

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی با حضور مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در تاریخ ۲۶ خردادماه با حضور ۱۲۰شرکت معدنی و ۲۳ نمایندگی خارجی با حضور نمایندگانی از کشور‌های ایتالیا، امریکا، انگلیس، آلمان، کره جنوبی، ترکیه، چین، سوئد، روسیه، هلند، هند، جمهوری چک و در فضایی بالغ بر ۱۰ هزار متر مربع برگزار شد.

namayeshgah91702.jpg

در این رویداد علاوه بر شرکت‌های صنعتی و معدنی داخلی، نمایندگان کشورهای ایتالیا، آلمان، کره جنوبی، ترکیه، چین، سوئد، روسیه، ژاپن، هلند، هند، جمهوری چک و انگلستان حضور دارند و در کنار شرکت‌های داخلی نوین‌ترین تولیدات و خدمات خود را عرضه کردند.

در این نمایشگاه ماشین‌آلات صنایع مربوط به اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری، فرآوری مواد معدنی، مهندسین مشاور و پیمانکاران، تجهیزات آزمایشگاهی و زمین شناسی و اکتشاف معادن زیرزمینی، معادن روباز، محیط زیست، تجهیزات ترابری زیرزمینی، تجهیزات تولید نیرو، تاسیسات تهویه، تجهیزات فیلتراسیون و هواساز، روانکاران صنعتی و معدنی، تجهیزات و ماشین‌آلات خردایش مواد معدنی، تجهیزات خطوط انتقال و توزین و فرآوری، انجمن‌ها و تشکل ها، ماشین‌آلات راهسازی، ماشین‌آلات سنگین، ماشین‌آلات حفاری، واردات و ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات ماشین‌آلات به نمایش گذاشته شد.

این رویداد پس از چهار روز برگزاری در تاریخ ۲۹ خرداد ماه به کار خود پایان داد.

تیرماه ۱۳۹۸

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های تزئینی، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه از ۱۸ الی ۲۱ تیرماه ۹۸ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

بیش از ۲۰۰ شرکت داخلی و خارجی برای مشارکت در این رویداد شرکت کرده‌اند. این نمایشگاه در سالن ۵ و ۶ و بخشی از فضای باز محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

namayeshgah91703.jpg

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع فولاد، معادن، فلزی، ریخته گری، متالوژی و تجهیزات وابسته، در تاریخ ۱۹ تیرماه در سالن پروین‌ اعتصامی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار شد.

در این رویداد استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، تهران، قزوین، فارس، اصفهان، گیلان، مازندران، زنجان، سمنان، گلستان، هرمزگان، اردبیل و البرز و نمایندگانی از کشورهای ترکیه، چین، سوئیس، اکراین، روسیه، انگلستان، تایوان و ایتالیا حضور یافتند.

namayeshgah91704.jpg

شرکت‌کنندگان در این ننمایشگاه انواع ماشین‌آلات و ابزار آلات صنعتی، تیغه اره نواری، قطعات چدنی، بی‌رینگ‌های صنعتی، تولید‌کننده فروسیلیکو منگنز و فرومنگنز، انواع تسمه شینه‌های باسبار مسی و مگنت‌های الکتریکی در معرض دید علاقه‌‌مندان قرار دادند.

این رویداد در ۲۲ تیرماه به کار خود پایان داد.

مرداد ماه ۱۳۹۸

چهارمین نمایشگاه صنعت، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته یزد، روز سه شنبه ۲۲ مرداد درفضایی به مساحت ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع در نمایشگاه بین‌المللی یزد گشایش یافت. این نمایشگاه در فضایی به مساحت۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع با حضور برگزار شد. ۷۴ شرکت صنعتی و معدنی از یزد و۱۲ استان دیگر و ۱ شرکت از کشور هند حضور داشتند.

namayeshgah91705.jpg

این نمایشگاه پس از چهار روز برگزاری در تاریخ ۲۵ مردادماه به کار خود پایان داد.

شهریور ماه ۱۳۹۸

یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی متالوژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان، (متالکس ۲۰۱۹) ۱۰ تا ۱۳ شهریور ۹۸ در فضایی به وسعت ۱۰ هزار مترمربع در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار شد.

معرفی توانمندی‌های صنایع متالوژی و ریخته‌گری ایران، افزایش حجم مبادلات بازرگانی با رویکرد صادراتی، تهیه و توزیع مواد اولیه و روش‌های تولید، تکمیل و تحویل محصولات مرتبط با صنعت متالوژی و ریخته‌گری، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی و خارجی و کارآفرینی و اشتغال پایدار، بومی‌سازی صنایع متالوژی و ریخته‌گری باهدف حمایت از صنایع داخلی از جمله مهم‌ترین اهداف این رویداد بود.

namayeshgah91706.jpg

در این دوره از برگزاری نمایشگاه ۱۲۰ شرکت از جمله شرکت‌های فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، هلدینگ توکا فولاد، آتیه فولاد نقش جهان، ذوب آهن ایران و ایرتیک، شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری، فولاد امیرکبیر کاشان، شرکت صنایع ریخته‌گری اصفهان، مهندسی بین‌المللی فولاد تکنیک، به ارائه دستاوردهای خود پرداختند

همچنین در این رویداد غرفه دارانی از کشورهای هند، بلژیک، انگلیس، فرانسه، چین، سوئیس و ترکیه به ارائه محصولات و توانمندی‌های خود پرداختند.

مهر ۱۳۹۸

هشتمین نمایشگاه سالانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (MINEX ۲۰۱۹) و هشتمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی متالورژی و مواد (iMat۲۰۱۹) از ۱۵-۱۷ مهرماه ۱۳۹۸ با حمایت شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و با حضور ۱۳۰ شرکت و بنگاه اقتصادی داخلی و خارجی از ۱۸ کشور بزرگ در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

این رویدادها با هدف ارائه آخرین تجهیزات، فناوری، ماشین‌آلات و خدمات داخلی و خارجی در زمینه معدن و صنایع معدنی ایران، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی کشور، معرفی توانمندی‌های بخش خصوصی و سازمان‌های دولتی، معرفی منابع تأمین مالی جهت طرح‌ها و پروژه‌ها و شناسایی و معرفی توانمندی‌های معدنی ایران برگزار شد.

namayeshgah91707.jpg

در این نمایشگاه که با حضور جمعی از مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان نظام‌مهندسی معدن و بنگاه‌های بزرگ معدنی کشور افتتاح شد؛ شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به همراه شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر و شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان ظرفیت ها، توانمندی‌های و آخرین دستاوردهای شرکت‌های منطقه گل گهر را ارائه نمودند.

در هشتمین رویداد سالانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (MINEX ۲۰۱۹) و هشتمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی متالورژی و مواد (iMat۲۰۱۹) ۱۸ کشور ایتالیا، آلمان، روسیه، افریقای جنوبی، ترکیه، چین، کره، ژاپن، هلند، سوئد، بلژیک، اسپانیا، چک، لهستان، رومانی، کانادا، پاکستان و هند به طور مستقیم و یا با حضور نمایندگان آنها برگزار شد.

این همایش و نمایشگاه در سه بخش اصلی اکتشاف، استخراج و فرآوری برپا شد که در آن انواع صنایع، تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی، صنایع معدنی، شرکت‌های مختلف سرمایه‌گذار، موسسات مالی، اعتباری و مهندسین مشاور مشارکت داشتند.

همزمان با برگزاری این نمایشگاه همچنین هشتمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی مواد و متالورژی با ارائه بیش از ۷۵۰ مقاله در هفت محور مواد مهندسی، متالورژی فیزیکی، متالورژی استخراجی، متالورژی صنعتی، ریخته گری و انجماد، شبیه سازی، مدیریت راهبردی و محیط‌زیست و با حضور استادان دانشگاه ها، پژوهشگران و صاحبان صنایع برگزار شد.

به گفته مدیر اجرایی این رویداد، برگزاری ۳۰ کارگاه علمی و تخصصی توسط گروه‌های آموزشی مجرب و با حضور متخصصان صاحب نظران و اساتید دانشگاه‌ها و با مشارکت و همکاری دانشگاه‌های معدنی، سازمان‌ها و تشکل‌های معدنی کشور در حوزه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های جنبی این نمایشگاه و کنفرانس است.

محمدرضا شینی مقدم اضافه کرد: این رویدادها با حمایت سازمان نظام مهندسی معدن ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و همه تشکل‌های مرتبط با این صنعت برگزار شد.

ارائه دستاوردهای تولیدکنندگان و صنعتگران معدن، معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری، یافتن بازارهای جدید و توسعه صادرات، تلاش برای رونق و توسعه تولید ملی، بهبود فضای کسب و کار و معرفی ظرفیت‌‏های معدنی کشور، جهت دهی سرمایه‌های داخلی و خارجی به بخش‌های معدن، انتقال دانش و فناوری نوین و همچنین ایجاد زمینه رقابت سازنده بین شرکت‌ها، از جمله اهداف برپایی این رویداد بود.

لازم به ذکر است که پنجمین همایش و نمایشگاه صنعت دیرگداز، ​ ۲۹ مهر با حضور بیش از ۵۰ شرکت داخلی و خارجی در هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد.

هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه، آخرین دستاورد‌های صنعت نسوز بود تا فعالان این عرصه، با به روزترین فنآوری‌ها در صنعت دیرگداز آشنا و به اجرای همکاری‌های جدیدی با یکدیگربپردازند.

namayeshgah91708.jpg

در پنجمین همایش و نمایشگاه صنعت دیرگداز، ۳ شرکت خارجی از کشور‌های چین، هند و یک شرکت چندملیتی حضور دارند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر حضور فعالان عرصه محصولات نسوز در نمایشگاه، کارشناسان حوزه فولاد، سیمان و پتروشیمی نیز جزو بازدیدکنندگان پنجمین نمایشگاه صنعت دیرگذار بودند.

امسال با وجود محدودیت‌های بین‌المللی و موانع بر سر راه تولید، استقبال شرکت‌های داخلی برای حضور در نمایشگاه چشمگیر بوده است، به طوری که حدود ۱۲ شرکت، نخستین بار به جمع شرکت‌کنندگان پنجمین نمایشگاه صنعت دیرگذار پیوستند.

این نمایشگاه فرصت خوبی بود تا شرکت‌های فعال در زمینه سرامیک‌ها و مواد شیمیایی که مواد نسوز مورد نیاز خود را به عنوان مصرف‌کننده تامین می‌کنند ارتباط خود را با تولیدکنندگان این بخش حفظ کنند

این نمایشگاه در تاریخ ۱ آبان به کار خود پایان داد.

آبان ۱۳۹۸

سیزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت، معدن و ابزارآلات با رویکرد توسعه صادرات، صنعت، رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی و صادرات برندهای تخصصی کشور در تاریخ ۹ آبان در فضایی به وسعت ۷ هزار متر مربع با حضور صادقی نیارکی معاون وزیر صنعت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی، اراک افتتاح شد.

این رویداد با حضور گروه‌های صنایع تولیدی، معدن و صنایع معدنی، صنایع ریلی، صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، ماشین‌آلات صنعتی و معدنی، صنایع پیشرفته، تجهیزات صنعتی، اتوماسیون، ابزارآلات، آلومینیوم، متالورژی و ریخته‌گری، فنی و مهندسی، تجهیزات ایمنی برپا شد. در این رویداد بیش از ۱۰۰ شرکت‌کننده از سراسر کشور در آن حضور یافتند.

namayeshgah91709.jpg

بیش از ۶۰ درصد شرکت‌کنندگان این نمایشگاه، صنایع و تولیدکنندگان استان مرکزی بودند. برگزاری کلینیک کسب و کار با حضور برترین مشاوران تخصصی حوزه‌های اشتغال و توسعه و صادرات و مشاوره‌ حقوقی، حضور بزرگترین خوشه‌ تولیدکنندگان نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاه و حضور صنایع مادر استان مرکزی و فن‌بازار منطقه‌ای از جمله شاخص‌ترین رویدادهای این نمایشگاه بود.

این نمایشگاه در تاریخ ۱۲ آبان ۱۳۹۸ به کار خود پایان داد.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته (ایران کان مین ۲۰۱۹) در تاریخ پنج‌شنبه نهم آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور جعفر سرقینی معاون صنایع معدنی وزیر صمت و داریوش اسماعیلی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

namayeshgah91710.jpg

در نمایشگاه امسال بیش از۱۷۰ شرکت و واحد تولیدی داخلی و ۳۰ شرکت خارجی یا نمایندگی‌های آنها، جدید‌ترین و نوین‌ترین تولیدات و صنایع معدنی خود را در فضایی بالغ بر ۱۷ هزار متر مربع ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار دادند.

در این رویداد ماشین‌آلات و تجهیزات اکتشاف معادن، تجهیزات وابسته به ذوب و استحصال فلزات، سنگهای ساختمانی و تزئینی، ماشین‌آلات، تجهیزات و ابزار برش و فرآوری سنگ تزئینی، سنگ‌های قیمتی و گرانبها و سیستم‌های تهویه معادن نیز در قالب غرفه‌های مختلف حضور خواهند داشت.

نرم افزارها و سیستم‌های پردازش داده‌های معدنی، فناوری‌های نوین در حوزه معدن، مواد منفجره و تجهیزات انفجار، تجهیزات تامین برق و روشنائی معادن، تجهیزات، تخلیه و آبرسانی معادن زیرزمینی، انواع کمپرسور و پمپ، دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی و آنالیز مواد معدنی، تجهیزات ایمنی و بهداشتی معادن و تجهیزات نگهداری معادن از دیگر بخش‌های مهم این رویداد بود.

ارائه دستاوردهای تولیدکنندگان و صنعتگران معدن، معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه پذیری، یافتن بازارهای جدید و توسعه صادرات، تلاش برای رونق و توسعه تولید ملی، بهبود فضای کسب و کار و معرفی ظرفیت‏های معدنی کشور، جهت دهی سرمایه‌های داخلی و خارجی به بخش‌های معدن، انتقال دانش و فناوری نوین، همچنین ایجاد زمینه رقابت سازنده بین شرکت ها، از جمله اهداف برپایی این رویداد است.

همزمان با برگزاری این رویداد چند نشست و کارگاه علمی و آموزشی توسط اساتید، صاحب نظران و دست اندرکاران صنعت معدن برگزارشد.

این نمایشگاه که هر ۲ سال یک‌بار با همکاری شرکت ایمگ آلمان برگزار می‌شودکه ۱۲ آبان ماه به کار خود پایان داد.

آذر ۱۳۹۸

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی، فولاد، معدن و صنایع معدنی، فلزات غیرآهنی، ریخته گری و کوره‌های صنعتی، آهنگری، ماشین کاری و قالب‌سازی با حضور ۳۸۲ شرکت داخلی و خارجی و ۱۶ کشور در تاریخ جمعه ۸ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌‌المللی تهران افتتاح شد.

در این نمایشگاه ۲۹۷ شرکت داخلی و ۸۵ شرکت خارجی از کشور‌های آلمان، ایتالیا، چین، امارات، فرانسه، هند، اسپانیا، سوئیس، انگلیس، ترکیه، اتریش، مکزیک، استرالیا، سوئد، روسیه و ژاپن حضور داشتند.

namayeshgah917011.jpg

در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی، شرکت‌های داخلی و خارجی، نوین‌ترین محصولات خود در زمینه آهن، فولاد و... را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دادند.

آشنایی با فناوری‌های تولید و پیشرفت‌های این حوزه، تبادل اطلاعات و دانش و فناوری‌های روز میان مشارکت‌کنندگان و متخصصان از جمله دستاورد‌های مهم این نمایشگاه بود.

نمایشگاه بین‌المللی «ایران متافو» تهران در تاریخ ۱۱ آذرماه به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها