|
کدخبر: 47777

گسترش نیوز بررسی می‌کند

کدام رویدادها چراغ سایت تهران را روشن می‌کنند؟ + فهرست

نگاهی به تقویم نمایشگاهی ۹۸ که از سوی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران منتشرشده نشان می‌دهد، سایت تهران سال آینده میزبانی ۸۱ رویداد را بر عهده خواهد گرفت.

گسترش نیوز: بهمن حسین زاده، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران درباره برنامه رویدادهای نمایشگاهی در سال آینده گفت: در سال ۹۸ برنامه داریم تا از ماه مبارک رمضان به‌عنوان یک فرصت برای برگزاری رویدادهای نمایشگاهی شبانه استفاده کنیم. در سال‌های گذشته ماه رمضان، زمان تعطیلی یک‌ماهه سایت تهران بوده اما فکر می‌کنم تعریف چند رویداد عمومی در این مدت‌زمان ۳۰ روزه می‌تواند به توسعه درآمدهای ما کمک کند. تائید همه این مواردی که ذکر کردم را هم از وزیر صنعت، معدن و تجارت دریافت کردیم و در حال کار روی آن‌ها هستیم.

namateh.jpg

رویدادهای بهاره

بررسی‌های گسترش نیوز نشان می‌دهد از مجموع ۸۱ رویداد سال ۹۸، تعداد ۱۱ رویداد در فصل بهار برپا خواهد شد. نخستین رویدادی که قرار است در سال۹۸ مهمان سایت تهران شود، دومین نمایشگاه بین‌المللی ایران سبز (Iran Green) نام دارد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های از پیش انجام‌شده، این نمایشگاه ۳ روزه از ۲۲ تا ۲۴ فروردین برپا خواهد شد.

البته هم‌زمان با این نمایشگاه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست نیز از ۲۲ تا ۲۵ فروردین‌ماه میزبان علاقه‌مندان می‌شود، تا درمجموع دو رویداد در صدر کارنامه ۹۸ سایت تهران ثبت شود.

اردیبهشت‌ماه را می‌توان شروع اصلی فعالیت‌های نمایشگاهی دانست. به‌ویژه آنکه قرار است ۴ رویداد به‌صورت هم‌زمان در سایت تهران میزبان علاقه‌مندان شوند.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه، چهارمین نمایشگاه بین‌المللی مواد و تجهیزات دندانپزشکی، بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده، پاک‌کننده، بهداشتی، سلولزی و ماشین‌آلات وابسته و دومین نمایشگاه اشتغال، کاریابی داخلی و بین‌المللی و حمایت از مشاغل داخلی عنوان‌ رویدادهایی است که از ۲ تا ۵ اردیبهشت برپا می‌شوند.

در این میان نمایشگاه مواد شوینده، پاک‌کننده، بهداشتی، سلولزی و ماشین‌آلات وابسته یکی از بزرگ‌ترین و پرمخاطب‌ترین نمایشگاه‌های تخصصی درزمینه مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی و سلولزی در منطقه است که هرساله با حضور گسترده شرکت‌های مطرح داخلی و خارجی برگزار و فرصت مناسبی را جهت ایجاد ارتباط، معرفی محصول، مذاکره و عقد قرارداد، تبلیغات، تحقیقات، شناسایی مصرف‌کنندگان و رقبا و بالاخره آماده کردن بازار و جامعه برای پذیرش محصول یا خدمات مشارکت‌کنندگان را فراهم می‌سازد. همچنین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه ایران نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد ایران در این صنعت شناخته می‌شود که سالانه با حضور جمع زیادی از شرکت‌های توانمند داخلی و خارجی درزمینه بورس، بانک و بیمه برپا می‌شود.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی نیز از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت میزبان علاقه‌مندان می‌شود. این رویداد در ردیف پراهمیت‌ترین نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه صنعت نفت و گاز در سطح جهان قرار دارد. چراکه جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان دومین تولید‌کننده نفت در کشورهای عضو اوپک، با ظرفیت یازده درصد از کل ذخایر نفت جهان و ۱۸ درصد از ذخایر گاز طبیعی را در دست دارد و به کمک برپایی این رویداد فرصتی برای ایجاد همکاری متقابل با توجه به فراهم بودن امکان سرمایه‌گذاری و عقد قرارداد در یک فضای مشترک فراهم می‌کند.

۱۹ تا ۲۲ خرداد نیز ۳ رویداد ازجمله پنجمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری، هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی صنایع و تجهیزات وابسته به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی منطقه خاورمیانه و بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی داروئی و آزمایشگاهی برگزار خواهند شد. نکته مثبت برپایی رویدادهایی مانند نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی منطقه خاورمیانه آن است که شرکت‌های مختلف از کشورهایی مانند آلمان، انگلستان، سوئیس، فرانسه، ایتالیا، ترکیه، چین، فنلاند، بنگلادش، بلژیک، جمهوری چک، روسیه، اکراین، استرالیا، لهستان، بلغارستان، سوئد برای حضور در این رویداد به تهران می‌آیند و این به معنای توسعه بازار صادراتی و جذب سرمایه‌گذار خارجی است.

پایان رویدادهای بهاره سایت تهران با رویداد ۴ روزه‌ بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته همراه خواهد بود که از ۲۸ تا ۳۱ خرداد میزبان علاقه‌مندان می‌شود. به این ترتیب پرونده نمایشگاه‌های فصل بهار در سایت تهران با ۱۱رویداد بسته خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها