|
کدخبر: 42416

گسترش نیوز بررسی می‌کند؛

«یوفی» از ۲۰۱۹ چه می‌خواهد؟

سال نو میلادی در راه است و با خود ایده‌های جدیدی به همراه دارد. اتحادیه بین‌المللی صنعت نمایشگاهی «یوفی» هر سال پیش از شروع سال جدید از طرح‌ها و اهداف خود برای پیشرفت این حوزه سخن به میان می‌آورد.

گسترش نیوز : در سالی که گذشت یوفی ۵ محور اصلی شامل ایجاد هسته‌ای پایدار، کمرنگ کردن مرزها، تلاش برای رشد استعدادها و مهارت‌ها، حل چالش امنیت و توجه بیشتر به داده‌های دیجیتال را برای خود تعیین کرده بود.

ufi.jpg

یکی دیگر از اقدام‌های مهم این اتحادیه نمایشگاهی در سال گذشته برگزاری ۹ رویداد بود که تعدادی از آنها عبارتند از هشتادوپنجمین کنگره جهانی یوفی در سن‌پترزبورگ روسیه، نخستین همایش منطقه‌ای امریکای ‌لاتین در سپتامبر در مکزیکوسیتی، نخستین دوره آموزش مدیریت محل برگزاری رویداد در شانگهای چین و با همکاری انجمن مدیریت سایت‌های نمایشگاهی استرالیا و نیز دوره‌های جدید مدیریت نمایشگاهی با محوریت تمرکز بر مدیریت منابع انسانی، توسعه پایدار و دیجیتال‌سازی.

یوفی امسال نیز به رسم سال‌های گذشته اهدافی را برای خود ترسیم کرده است. کای هاتیندورف مدیرعامل شرکت اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی درباره چشم‌انداز کاری این صنعت در سال جدید گفت: سال گذشته برای صنعت نمایشگاهی سالی بسیار به یادماندنی بود و همان‌طور که هر سال گروه ما برای پیشرفت صنعت نمایشگاهی جهان نقشه راهی ترسیم می‌کند، احساس می‌کنیم برای امسال نیز باید چند هدف مشخص کنیم.

وی افزود: اهدافی که برای سال جدید درنظر گرفته‌ایم شامل تغییر الگوهای تجاری، استفاده از فناوری دیجیتال، افزایش تعداد کنفرانس‌های نمایشگاهی، افزایش همکاری‌های چندجانبه و ایجاد تنوع در رهبری صنعت نمایشگاهی است.

تغییر الگوهای تجاری

امروزه در میان تنش‌های سیاسی جهان، رشد اقتصادی در حال کاهش است. نگاهی به پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول نیز نشان می‌دهد اقتصاد جهانی روزگار سختی را پشت‌سر می‌گذارد و پیش از آنکه دیر شود، باید راهی برای درمان آن پیدا کرد.

در این شرایط صنعت نمایشگاهی به عنوان صنعتی میان‌رشته‌ای می‌تواند نقش بسیاری در بهبود وضعیت اقتصادی جهان بازی کند. درحال‌حاضر بیشترین و قدرتمندترین بازیگران این صنعت از امریکا هستند اما در سالی که گذشت برای نخستین‌بار یک شرکت چینی توانست در صنعت نمایشگاهی خودنمایی کند. بر این اساس اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی درتلاش است زمینه را برای افزایش فعالیت و مشارکت شرکت‌های نمایشگاهی به‌ویژه برپایی رویدادهای خارجی فراهم کند.

فناوری دیجیتال همه‌گیر می‌شود

بیش از یک دهه از ظهور رسانه‌های اجتماعی و رشد تلفن‌های هوشمند می‌گذرد. امروزه فناوری دیجیتال را می‌توان به آسانی در همه‌جا مشاهده کرد. این حضور همه‌گیر باعث شده اهالی صنعت نمایشگاهی به فناوری دیجیتال به چشم راهی برای توسعه نگاه کنند.

نمره رویدادهای تجاری سال گذشته از نگاه بازدیدکنندگان ۳.۸۶ از ۵ بود و به‌نظر می‌رسد به کمک فناوری دیجیتال می‌توان این نمره را افزایش داد. در این زمینه انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی، جایزه‌ای به نام «جایزه نوآوری دیجیتال» درنظر گرفته که بحث شخصی‌سازی نوآوری در صنعت نمایشگاهی را هدف قرار داده است.

برپایی ۶ نشست و کنفرانس نمایشگاهی

سال‌ها بود که نمایشگاه با کلمه نمایش معنا و مفهوم پیدا می‌کرد؛ فضایی که غرفه‌داران ضمن حضور در آن به نمایش محصولات و خدمات خود می‌پرداختن. اما به مرور زمان با درک اهمیت کنفرانس‌ها و برپایی همزمان آن با رویدادهای نمایشگاهی فرصتی برای تغییر چهره این صنعت پدید آمد. سال گذشته بررسی نظرات بیش از ۱۳ هزار بازدیدکننده نمایشگاهی در سراسر جهان نشان داد سطح انتظارهای بازدیدکنندگان درحال تغییر است. حدود ۲۲ تا ۲۷درصد آنان معتقد بودند رویدادهای تجاری خسته‌کننده شده‌اند. به همین دلیل صنعت نمایشگاهی در سال جدید شاهد تغییرات زیادی خواهد بود. اتحادیه جهانی نمایشگاه تا پایان سال جدید میزبان ۶ نشست و کنفرانس بین‌المللی در سراسر جهان می‌شود. این نشست‌ها به ترتیب عبارتند از نشست جهانی لندن، توکیو، دوبی، ۲ کنفرانس در بیرمنگهام و هشتادوششمین نشست جهانی این اتحادیه در شهر بانکوک کشور تایلند.

افزایش همکاری‌های چندجانبه

در دو سال گذشته تلاش‌ها برای تغییر چهره صنعت نمایشگاهی بیشتر شد و شاهد آن بودیم که در کنار جدی‌تر گرفتن بحث آموزش، روند ساخت سایت‌های نمایشگاهی در سراسر جهان سرعت گرفت. ایجاد سایت‌های نمایشگاهی جدید به معنای افزایش فرصت همکاری‌های تازه است. به همین دلیل اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی دو جایزه ویژه شامل «جایزه توسعه پایدار» و «جایزه ویژه استراتژی» را برای این بخش درنظر گرفته است. جایزه توسعه پایدار برای شناسایی شرکت‌هایی است که در عملکرد خود، رویکرد روابط نوآورانه را پیاده‌سازی کرده و با نتیجه مثبت روبه‌رو شده‌اند. جایزه دوم نیز به بحث استراتژی می‌پردازد و کارفرمایان برای دریافت آن باید استراتژی‌های خود را به‌روز کنند.

تنوع در رهبری

اهالی صنعت نمایشگاهی جهان چه از نظر ملیت و چه از نظر مهارت یا تحصیلات در سطوح مختلفی قرار دارند. این تنوع باعث شده کم‌کم ایده تنوع‌بخشی در رهبری نیز در میان اعضای این صنعت گسترش یابد. در این زمینه و در دو سال گذشته اتاق‌های شورا در صنعت نمایشگاهی تقویت شده و چهره‌های جدیدی به جمع تصمیم‌گیران صنعت نمایشگاهی افزوده شد. آخرین هدف اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی تقویت این بخش، به‌ویژه استفاده هرچه بیشتر از زنان در جایگاه رهبران صنعت نمایشگاهی جهان است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها