|
کدخبر: 33450

مدیرعامل شرکت سبدگردان سهم آشنا در گفت‌و‌گو با گسترش:

"نه"بورسی‌ها به نرخ فعلی ارز

نوسانات غیرمنطقی ارزی اتفاق افتاده بر روی بیشتر شرکت‌های بورسی تأثیرگذاشته است.

گسترش‌نیوز: نوسانات بازار ارز و دستور تک نرخی شدن آن، افزایش چشمگیر قیمت سکه در بازارهای داخلی و خروج آمریکا از برجام از جمله مهمترین تحولات مورد توجه سهامداران طی دو ماه گذشته بود. علی رغم این که بورس تهران سال 97 را با روندی صعودی آغاز کرد؛ اما الهام از وقایع اتفاق افتاده این روند صعودی را تا حدودی متزلزل و بر روی بیشتر شرکت‌های بورسی تأثیرگذاشته است.

مدیرعامل شرکت سبدگردان سهم آشنا در این باره به گسترش گفت: بازار سرمایه ما به تأسی از نوسانات نرخ ارز و مسئله مهم برجام در چند ماه گذشته از رشد مثبت کافی برخوردار نبوده و سیر نزولی را طی کرده است.

مهدی شبانی ادامه داد: نوسانات غیرمنطقی ارزی اتفاق افتاده بر روی بیشتر شرکت‌های بورسی تأثیرگذاشته است.

bors-kahesh.jpg

وی در خصوص تثبیت نرخ ارز بر پایه ۴۲۰۰ تومان اظهار کرد: بانک مرکزی با تثبیت نرخ ارز بر پایه ۴۲۰۰ تومان به دنبال چاره‌ای در اقتصاد متزلزل ما بود؛ اما باید دید که این تثبیت تا چه حد دوام دارد؟

مدیرعامل شرکت سبدگردان سهم آشنا تصریح کرد: سیاست تثبیت نرخ ارز باید در وهله اول خودش پایدار و ماندگار باشد تا بتوان بر روی تثبیت این سیاست سرمایه‌گذاری کرد. از این رو باید اطمینان یافت که این نرخ ۴۲۰۰ تومانی به مدت یکسال هیچگونه تغییری نمی‌کند و همچنین ارز هم برای کسانی که به آن احتیاج دارند با این نرخ تأمین می‌شود.

شبانی تأکید کرد: ثابت نگه داشتن نرخ ارز اقدام قابل توجیهی نیست؛ بلکه درست این است که نرخ را در بازار سرمایه عرضه و تقاضا تعیین کند.

به گفته وی، این که در طی چند روز چند مسئول برای یک متغییر اصلی و تأثیرگذار به نام نرخ ارز عددی ثابت تعیین کنند کار درستی و غیر قابل توجیهی نیست؛ زیرا نرخ ارز، کالا و حتی نرخ بهره را باید عرضه و تقاضا در همان بازار تعیین کند. در این خصوص نیز باید دید این نرخ از کجا آمده و می‌تواند تعادل را در بازار برقرار کند یا خیر؟

مدیرعامل شرکت سبدگردان سهم آشنا در پایان خاطر نشان کرد: اگر در تعیین این نرخ کمیته و بانک مرکزی توجهشان به این بوده است که عرضه و تقاضای بازار چه مقدار بوده و این نرخ بنا بر آن تعیین شده باشد؛ می‌توان گفت که این نرخ‌گذاری امری پذیرفته و قابل توجیه باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها