|
کدخبر: 55197

عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌و‌گو با گسترش نیوز:

وام مسکن کمتر از نصف مبلغ را پوشش می‌دهد

یوسقیان ملأ گفت: تا زمانی که مردم به بازپرداخت‌های بانکی تن می‌دهند شرایط آن به همین منوال باقی خواهد ماند.

گسترش نیوز: عزت‌الله یوسفیان ملأ عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس و همچنین عضو دائم ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز در مورد چالشی که شهروندان در وام‌گیری دارند، اظهار کرد: شرایط تحریمی و نوسان ارز باعث شد تا اقتصاد کشور دچار فرازوفرودهایی شود که نتیجه این بی‌ثباتی‌ها عدم تطبیق برنامه‌های تدوینی با شرایط فعلی شد.

یوسفیان ملأ اضافه کرد: پیش‌تر میزان وامی که بانک‌ها برای خرید مسکن، ازدواج، خودرو و... اختصاص می‌دادند نیاز متقاضی را برای رفع گرفتاری آن برطرف می‌کرد اما درحال‌حاضر با رشد نرخ محصولات و ثابت ماندن مبالغ مختص به وام، مشکلات زیادی برای شهروندان به وجود آمده است.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه بانک‌ها معتقدند که امکان مانور و افزایش مبالغ تسهیلات وجود ندارد، بنابراین باید چاره دیگری برای حل این نابرابری‌ها اندیشید، افزود: میزان وامی که به افراد تعلق می‌گیرد بسیار ناچیز بوده و پاسخگوی خرید اجناسی همچون مسکن را نمی‌دهد. درواقع اکنون فرد متقاضی کمتر از نصف مبلغ موردنیاز خرید محصول را می‌تواند از بانک و موسسه‌ها وام بگیرد.

وی تصریح کرد: با این میزان وام‌دهی کسی نمی‌تواند صاحب‌خانه شوند و افراد اندکی به اخذ وام اشتیاق پیدا می‌کنند. درنتیجه باید مبلغ بیشتری را در نظر داشته باشند.

این نماینده مردم در مورد این سؤال خبرنگار که بانک‌ها بازپرداخت گرانی را برای وام‌های تخصیصی در نظر می‌گیرند، پاسخ داد: در قراردادهای بانکی تمام شرایط قید می‌شود و بااین‌حال افراد این شرایط را پذیرا می‌شوند. درواقع تا زمانی که به اخذ چنین وام‌هایی تمایل دارند نیازی به تغییری در شرایط آن نیست.

عضوکمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس در ادامه سخنان خود با اشاره به آینده این‌گونه نا ترازی‌ها بین وام و قیمت‌ها، گفت: بهبود شرایط به نقدینگی کشور بستگی دارد. پس از بررسی میزان نقدینگی کشور توسط بانک مرکزی و شورای اقتصاد نقدینگی کشور می‌توان با توجه به شرایط تصمیم‌گیری کرد.

یوسفیان ملأ خاتمه داد: چندی پیش، شرایط مساعد کشور و میزان نقدینگی بانک‌ها در آن برهه زمانی سبب شد تا افزایشی در مقدار وام متعلق به مشمولان وام ازدواج شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها