|
کدخبر: 75424

اختصاصی گسترش‌نیوز:

کاهش درآمد عوارض گمرکی خودرو در بودجه ۹۹ + جزئیات

امروز لایحه بودجه ۹۹ شامل دو بخش عمومی و جاری البته با اصلاحات ساختاری تقدیم مجلس تقدیم مجلس شد. یکی از مواردی که در بودجه لحاظ می‌شود مربوط به درآمد حاصل از وضع عوارض گمرکی خودرو است که در سال ۹۹ میزان کمتری نسبت به ۹۸ برای آن پیش‌بینی شده است.

گسترش‌نیوز: لایحه بودجه ۹۹ امروز توسط حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به مجلس تقدیم شد. همانند سال‌های گذشته مبلغی به عنوان درآمد حاصل از وضع عوارض گمرکی خودرو در نظر گرفته شده است اما این رقم نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

در لایحه بودجه ۹۸ درآمد ۱۰۰ میلیارد تومانی حاصل از وضع عوارض از افزایش ۱۰درصدی ارزش گمرکی خودروهای بنزین‌سوز، برای دولت پیش‌بینی‌شده بود. با اعلام این رقم این احتمال داده می‌شد که واردات خودرو در سال ۹۸ از سرگرفته شود اما چنین اتفاقی رخ نداد. حال در بودجه ۹۹ درآمد حاصل از وضع عوارض به علت افزایش ۱۰ درصدی ارزش گمرکی خودروهای بنزین‌سوز با کاهش مواجه شده و ۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

لازم به ذکر است که این رقم در سال ۹۷ نیز ۲۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود. در نتیجه از سال ۹۷ تا ۹۸ درآمد این بخش حدود ۶۰ درصد کاهش یافت. با این وجود امسال نیز نسبت به سال گذشته مجددا این درآمد ۷۰ درصد نزول داشته است.

avarezgomrok98.jpg

avarezgomrok99.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها