|
کدخبر: 59015

۱۰خبر خوش اقتصادی امروز (۳۱ تیر)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی دو‌شنبه، سی‌ویکم تیرماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش‌نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

پرش ۳هزار پله‌ای بورس

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در سی و یکمین روز تیر ماه با رشد بیش ۳۳۸۶ واحدی به پله ۲۵۳ هزار و ۴۷ واحدی رسید. شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با صعود ۴۲ واحدی به پله ۳ هزار و ۲۷۴ واحدی رسید.

ریزش ۳۰ درصدی نرخ میوه و صیفی‌جات

رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش ۱۰ درصدی نرخ تمام میوه‌ها، سبزی و صیفی‌جات خبر داد و گفت: از ۱۰ تا ۱۵مرداد تمام قیمت‌ها دوباره ۲۰ درصد دیگر افت می‌کنند و دلیل این مسئله فراوانی تولید است.

پاداش بازنشستگان پرداخت می‌شود

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور از پرداخت پاداش بازنشستگان از محل فروش اموال و دارایی‌های مازاد دستگاه‌های دولتی خبر داد.

زعفران ارزان شد

عضو شورای ملی زعفران با اشاره به کاهش حدود یک‌میلیون تومانی نرخ زعفران در بازار گفت: درحال‌حاضر هر کیلو زعفران حدوداً بین ۸ تا ۱۱ میلیون تومان در بازار فروخته می‌شود.

اجرای ۸۰۰ کیلومتر خط انتقال گاز

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از قرار گرفتن طرح احداث ۸۰۰ کیلومتر خط انتقال گاز در دستور کار این شرکت خبر داد و گفت: راه‌اندازی ایستگاه‌های تقویت فشار گاز روی خطوط نیز از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت است.

پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان به سیل‌زدگان

رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: امسال در کشور ۱۲۰ میلیارد تومان خسارت به سیل‌زدگان پرداخت شده است.

فروش اعتباری ۳ محصول ایران‌خودرو از اول فردا

شرایط فروش اعتباری محصولات ایران‌خودرو به تعداد بسیار محدود از فردا اول مردادماه ساعت ۱۱ تا زمان تکمیل ظرفیت آغاز خواهد شد. در این طرح فروش پژو ۴۰۵ مدل SLX با نرخ ۶۷ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۴۰۰ تومان، سمند سورن EF۷ با نرخ ۸۲ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان، پژو۲۰۶ تیپ ۵ با نرخ ۸۳ میلیون و ۶۹۰ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

افتتاح آزادراه همت- کرج تا پایان تابستان

معاون اول رئیس‌جمهوری به همراه وزیر راه و شهرسازی فردا صبح (سه‌شنبه) به‌منظور بررسی روند اجرای کار و پیشرفت عملیات اجرایی آزادراه همت- کرج از این پروژه بازدید می‌کنند.\

داخلی‌سازی ۳۵ قطعه خودرو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در نمایشگاه اخیر ۳۲ قرارداد برای ساخت ۳۵ قطعه خودرو با قطعه سازان داخلی بسته شد که باید بر اساس زمان بندی، این قطعه‌ها را تحویل دهند.

معدن جایگزین نفت خواهد شد

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت که بخش معدن کشور می‌تواند جایگزین نفت شود.

منابع: ایسنا، ایرنا، میزان، مهر، تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها