|
کدخبر: 57879

گسترش‌نیوز تحولات بازار سکه و طلا را بررسی می‌کند؛

حباب سکه در هفته آینده باز هم کوچکتر می‌شود؟

یک کارشناس بازار طلا و سکه گفت: با توجه به کاهش تدریجی قیمت طلا و سکه این کاهش میل به سرمایه گذاری و نگه داری سکه برای سودگیری هیجان خود را از دست داده است.

گسترش‌نیوز: محمد کشتی‌آرای در رابطه با تحولات بازار سکه در هفته آینده در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز، گفت: در یک هفته گذشته حباب سکه از ۳۵۰ هزار تومان به ۲۸۰ هزار تومان رسیده است یعنی ۷۰ هزار تومان حباب سکه تخلیه شده است.

وی افزود: با توجه به کاهش تدریجی قیمت طلا و سکه این کاهش میل به سرمایه گذاری و نگه‌داری سکه برای سودگیری هیجان خود را از دست داده است، چون نگهداری آن صرفه ندارد.

این کارشناس بازار طلا و سکه با بیان این‌که در حال حاضر حباب سکه در حال تخلیه شدن است، گفت: این روند در طول چند مدت اخیر بی سابقه است و به نظرم این روند تا آخر هفته نیز ادامه می‌یابد، یعنی ما افزایش قیمت سکه را نخواهیم داشت.

وی افزود: اتفاقاتی که در حوزه سیاسی و اقتصاد جهانی رخ می‌دهد به طور مستقیم بر بازار جهانی طلا تأثیرگذار است.

کشتی‌آرا در ادامه با بیان این‌که قیمت طلا در هفته آینده تابعی از تحولات سیاسی است، اظهار کرد اتفاق جالب این است که در طول هفته گذشته قیمت طلا افزایش و قیمت ارز کاهش پیدا کرده‌است و این افزایش و کاهش همدیگر را پوشش دادند.

وی با اشاره به این موضوع که عوامل تعیین کننده قیمت طلا و سکه در شرایط کنونی اندکی متفاوت است، گفت: تحولات سیاسی و اقتصادی بلافاصله بر قیمت طلا اثر می‌گذارد اما با توجه به این‌که سکه در داخل کشور و توسط بانک مرکزی ضرب می‌شود، افزایش عرضه بر قیمت سکه تاثیر مستقیم می‌گذارد. بر اساس قانون عرضه و تقاضا هرچه میزان عرضه سکه به بازار بیشتر باشد در کوچک شدن حباب سکه تاثیر می‌گذارد.

این کارشناس بازار طلا و سکه گفت: افزایش عرضه در پی فروش سکه‌های پیش‌خرید شده مردم از بانک مرکزی باعث کوچک شدن حباب سکه شده است.

وی در ادامه در ارتباط با تفاوت طلا و سکه گفت: منبع تهیه طلا متنوع است ورود شمش آن بدون تعرفه آزاد است. بنابراین تامین آن مشکلی ندارد. طلا حباب ندارد و قیمت آن برابر با قیمت جهانی است.

کشتی‌آرا در پایان گفت: به شکل کلی اگر بخواهیم موضوع را بررسی کنیم‌ باید بگوییم نواسانات واقعی طلا تابعی از تحولات جهانی طلاو نرخ ارز در داخل کشور است. این معادله تعیین کننده بازار کنونی است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها