|
کدخبر: 46130

۱۰خبر برتر اقتصادی در هفته‌ای که گذشت (هفته چهارم بهمن)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار اقتصادی هفته چهارم بهمن‌ماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش نیوز : ما هر پنجشنبه در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار حوزه اقتصادی در طول هفته را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

akhbar-eghtesadi.jpg

سکه ۴و نیم میلیون تومان را رد کرد

بازار سکه و طلا در ابتدای هفته با نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۲۹۳ هزار تومان و سکه طرح قدیم با قیمتی معادل ۴ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان دادوستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۸۰ هزار تومان نرخ داشت. روز چهارشنبه اول اسفندماه در بازار آزاد نرخ انواع سکه و طلا نسبت به روز سه‌شنبه افزایش داشت؛ بر همین اساس در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در نرخ ۴ میلیون و ۵۲۱ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با نرخ ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۴۳۲ هزار و ۷۶۰ تومان ارزش‌گذاری شد.

۲ میلیون تن کالای اساسی در مسیر انبارها

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: اقلام عمده در انبارها وجود دارد و یا در حال حمل از بنادر به‌سوی انبارهاست به‌گونه‌ای که بیش از ۲ میلیون تن کالا از بنادر در حال انتقال و به‌تدریج در حال تخلیه است.

قیمت اقلام مورد نیاز شب عید کاهش می‌یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اقدام‌های انجام شده برای تنظیم بازار شب عید تا ۲ هفته آینده اثرگذار خواهد شد و اقلام پرمصرف مورد نیاز مردم به وفور و با کمترین مشکل در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

ظرفیت تولید بنزین دو برابر شد

وزیر نفت در مراسم افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس با حضور رئیس‌جمهوری گفت: ظرفیت تولید بنزین در سال ۱۳۹۱، ٥٢ میلیون لیتر بود اما در امسال به ١٠٥ میلیون لیتر رسیده و تا پایان سال از ١٠٥ میلیون لیتر نیز بیش‌تر خواهد شد یعنی ظرفیت تولید بنزین طی پنج سال دو برابر شده است.

برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در نیمه دوم اسفند

رئیس اتاق اصناف ایران با تشریح جزییات توافق وزارت صنعت با اصناف برای تنظیم بازار شب عید گفت: نمایشگاه‌های بهاره از نیمه دوم اسفندماه در تهران و سایر استان‌ها برگزار می‌شود.

اعلام آمادگی سوییس برای توسعه همکاری‌های دوجانبه

سفیر سوییس در تهران طی دیداری با وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان بر علاقه‌مندی کشورش برای حفظ و توسعه روابط با ایران تأکید کرد. سفیر سوییس طی سخنانی در این دیدار، ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری در زمینه توسعه همکاری‌های فیمابین، خواستار حضور نمایندگانی از وزارت اقتصاد در کمیته مشترک اقتصادی دو کشور شد.

فراهم شدن مقدمات پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا

وزیر نیرو اعلام کرد که علی‌رغم تحریم و محدودیت‌هایی که علیه اقتصاد ایران به وجود آمده، مقدمات لازم برای پیوستن به اتحادیه اوراسیا فراهم شده است. اتحادیه اقتصادی اوراسیا، یک اتحادیه اقتصادی است که اعضای آن بیشتر کشورهای شمال منطقه اوراسیا ، در شرق اروپا هستند.

ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید

معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن در شهر‌های جدید تا سال ۱۴۰۰ با همکاری بخش خصوصی خبر داد.

پرداخت تسهیلات به ۲۱هزار طرح اشتغال‌زای روستایی و عشایری

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در سال ۹۷ خبر داد و گفت: امسال به ۲۱ هزار طرح اشتغال‌زای روستایی و عشایری تسهیلات پرداخت شد.

تشدید نظارت‌ها بر ساخت‌وسازهای تهران

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از آغاز بازرسی‌های متوقف شده در حوزه ساخت‌وساز در راستای ارتقای کیفیت خبر داد و گفت: امسال میزان ارجاع کار توسط سازمان نظام مهندسی حدود ۱۳ میلیون مترمربع بوده که نسبت به سال ۱۸ درصد افزایش یافته است.

منبع: بسته‌های خبرهای خوش اقتصادی گسترش‌نیوز.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها