|
کدخبر: 92165

ارائه ۸۵ درصدی محتوای آموزشی با تدریس مجازی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ۸۰ تا ۸۵ درصد محتوای آموزشی از طریق تدریس مجازی توسط معلمان به دانش آموزان ارائه شده است.

گسترش‌نیوز: مهرزاد حمیدی در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مدارس از سوم اسفند تعطیل شدند و تا این زمان ۷۰ درصد دروس توسط معلمان در مدارس ارائه شده بود.

وی افزود: دو روز پس از تعطیلی مدارس طی همکاری با صدا و سیما و شبکه آموزش، تدریس دروس دانش‌آموزان از طریق شبکه آموزش آغاز شد و معلمان برتر برای تدریس معرفی شدند؛ در این دو روز باید فرصت می‌کردیم معلمانی که می‌توانند در تلویزیون تدریس کنند را شناسایی کنیم و به نوعی جهاد آموزش اتفاق افتاد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان از طریق امکانات شخصی و ظرفیت فضای مجازی با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کرده و دروس را تدریس می‌کنند؛ هم‌اکنون ۸۰ تا ۸۵ درصد محتوای آموزشی از طریق تدریس مجازی ارائه شده است.

حمیدی ادامه داد: با خانه ماندن، تحرک بچه‌ها از بین رفته است؛ آنها قبلاً به مدرسه می‌رفتند و هم‌اکنون فقط در خانه هستند و ممکن است دچار کلافگی هم شده باشند، ابتدا باید آرامش را در خانه حاکم کرد و با فعالیت‌های ورزشی و حرکتی تحرک لازم دانش‌آموزان را رقم زد.

وی گفت: آموزش و پرورش ۳۳ هزار دبیر تربیت بدنی دارد که ۷۰۰ نفر آنها مدرک دکترا، ۱۲ هزار نفر فوق لیسانس و بقیه مدرک لیسانس تربیت بدنی دارند و بهترین نیروی انسانی ورزشی در آموزش و پرورش هستند، تمام آنها بسیج شده‌اند و فعالیت‌هایی را طراحی می‌کنند که به مرکز استانها ارسال می‌شود، آنجا بازیها انتخاب و برای شبکه دو سیما ارسال می‌شود آنها نیز از بین این بازی‌ها انتخاب کرده و موارد مناسب را از تلویزیون نمایش می‌دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: بدن انسان وضعیتی دارد که خود را تطبیق می‌دهد یعنی اگر فعال باشد به میزان تحرک، بدن خودش را آماده می‌کند اما وقتی حرکت نداشته باشند عضلات آنها تحلیل و تضعیف و در نهایت فرد تنبل می‌شود؛ در خانه میتوان تحرک داشت، هنگام تماشای فیلم لازم نیست که بنشینند بلکه می‌توانند در هنگام تماشای فیلم بلند شده و حرکت کنند یا با تکیه به دیوار و فشار دادن دست بر روی دیوار عضلات را تقویت کرد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها