|
کدخبر: 54219

توئیت‌های تحقیر آمیز به استعفای وزیر آموزش پرورش + عکس

بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز توئیت کرد: آقای سید محمد بطحایی حتی اگر قصد شرکت در انتخابات مجلس را داشتید، بهتر بود در واکنش به فجایعی همچون مدرسه غرب تهران و زاهدان و تاکستان و یا عذرخواهی از فرهنگیان استعفا می‌کردید.

گسترش نیوز: بطحایی وزیر آموزش و پرورش برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا کرد.

رئیس جمهوری با این استعفا موافقت کرد. در هیچ کجای تاریخ ایران هیچ وزیری برای ورود به مجلس استعفا نکرده است دلیل آن نیز باز بودن دست وزیر و حیطه اختیارات بیشتر نسبت به وکیل ( اعضای مجلس شورای اسلامی) است. حاشیه‌هایی برای این موضوع ایجاد شده است. جو کلی مجلس شورای اسلامی نسبت به بطحایی چندان مثبت نیست به شکلی که نماینده‌های مجلس در توئیت‌ها و اظهار نظرات خود با نقد این استعفا و عملکرد این وزیر مطالب قابل قبولی را عنوان می‌کنند.

علیرضا سلیمی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به استعفای وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با گسترش نیوز اظهار کرد: در ارتباط با استعفای بطحایی نمی‌توانم قضاوتی کنم استعفا از دوحال خارج نیست یا تحت فشار بوده است که در این صورت وزیری که تحت فشار عقب نشینی کند نمی‌تواند نماینده بیش‌از صد‌ها هزار معلم و دانش‌اموز باشد و یا اینکه به دنبال بهانه برای استعفا بوده است.

تا کنون سابقه نداشته‌ وزیری برای شرکت در انتخابات مجلس استعفا دهد

سلیمی در ارتباط با این استعفا گفت: تا کنون سابقه نداشته‌ وزیری برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا دهد. نماینده مجلس شورای اسلامی برای رسیدن به پست وزارت استعفاد داده است اما بالعکس آن خیر.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: دست وزیر برای خدمت به مردم بیشتر باز است. این استعفا دلیل دیگری دارد که مخفی است. این نبودن صداقت شاید به خاطر اختلافاتی است که در داخل دولت است اما هر چه هست وزیر نتوانسته در اجرای مسئولیت‌های خود موفق باشد و تا کنون نتوانسته بخش بزرگی از مطالبات فرهنگیان را جامه عمل بپوشاند. همچنین مسائل را شفاف مطرح نکرده است.

وی در آخر گفت: جناب بطحایی با این کار ( استعفا ) نشان دارد وزیر خوبی برای معلمان نیست.

بهتر بود در واکنش به فجایعی همچون مدرسه غرب تهران استعفا می‌کردید

بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز توئیت کرد: آقای بطحایی حتی اگر قصد شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را داشتید، بهتر بود در واکنش به فجایعی همچون مدرسه غرب تهران و زاهدان و تاکستان و یا عذرخواهی از فرهنگیان استعفا می‌کردید.

namayande23542.jpg

محمد مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در توئیتی جداگانه این گونه نوشت: فارغ از دلایل ‎استعفای وزیر آموزش و پرورش ، باید گفت که متأسفانه دولت کمترین توجه را به فرهنگیان داشته است.

namayande235423.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها