|
کدخبر: 46007

دبیر کل شورای‌عالی آموزش و پرورش:

ضرورتی برای استخدام معلمان حق‌التدریس نیست

نوید ادهم گفت: ضرورتی ندارد آموزش و پرورش معلمان حق التدریس را برای ۳۰ سال استخدام کند.

گسترش‌نیوز: آموزش و پرورش ضرورتی برای استخدام ۳۰ ساله معلمان حق‌التدریس ندارد مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای‌عالی آموزش و پرورش درباره استخدام معلمان حق‌التدریس اظهار کرد: آموزش و پرورش با این استخدام‌ها از دیرباز مخالف بوده است و همچنان هم این مخالفت وجود دارد، اما به اجبار قوانین بالادستی ازجمله مجلس ناگزیر به جذب این افراد هستیم.

moalemtamamvaght.jpg

وی ادامه داد: مطلوب آموزش و پرورش جذب علاقه‌مندان به حرفه معلمی از طریق گذراندن دوره‌های ۴ ساله و یک ساله دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی است تا با توانمندی و شایستگی لازم وارد کلاس درس شوند، اما آموزش و پرورش با سایر روش‌های استخدامی مخالف بوده و بار‌ها هم این مخالفت را در کمیسیون و صحن مجلس اعلام کرده است.

دبیر کل شورای‌عالی آموزش و پرورش بیان کرد: با این روش جذب آموزش و پرورش مجبور می‌شود فردی را به خدمت بگیرد که از نظر رشته تحصیلی، سن، موقعیت مکانی و دیگر شاخص‌ها نیازی به جذب چنین فردی نداشته باشد.

نوید‌ادهم در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه با وجود قانون استخدام معلمان حق التدریس آیا امکان ایجاد روش‌های غربالگری برای ورود معلمان از سوی آموزش و پرورش وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: خیر، چرا که باید طبق قانون عمل کنیم و حتی پیش از این پیشنهاد دادیم تا آزمون‌های خودمان را از معلمان بگیریم، اما این پیشنهاد پذیرفته نشد.

دلایل توزیع نامتوازن معلمان در مدارس

وی با بیان اینکه سعی داریم تا اهداف خود را ذیل قوانین بالا‌دستی پیاده کنیم، گفت: درمورد استخدام معلمان حق‌التدریس اصل قضیه مشکل دارد چرا که وقتی فردی در رشته‌ای که آموزش و پرورش نیاز ندارد جذب می‌شود نمی‌توان این نیرو را نادیده گرفت از طرفی آمادگی لازم برای کار تخصصی را هم ندارد.

دبیر کل شورای‌عالی آموزش و پرورش بیان کرد: یکی از دلایلی که در سال‌های گذشته در مناطقی با مازاد نیرو و در همان منطقه و بخشی دیگر با کمبود نیرو مواجه بودیم به دلیل تناسب نداشتن رشته، سن و مدرک تحصیلی با نیاز آموزش و پرورش بوده است.

نوید ادهم تصریح کرد: اکنون مشکل این است که مدافعان استخدام حق‌التدریس معتقدند اگر آموزش و پرورش نیاز به این نیرو‌ها نداشته چرا آنها را به خدمت گرفته است و این درحالی است که آموزش و پرورش این نیرو‌ها را برای پروژه‌ای خاص نیاز داشته است، ضرورتی ندارد در دراز مدت به استخدام این معلمان اقدام کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها