|
کدخبر: 234901

بارش برف سنگین در گیلان با ارتفاع یک متر و ۳۰ سانتیمتر!

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به یخبندان سراسری برای صبح روز سه شنبه در استان به ویژه مناطق کوهستانی و دامنه‌ها، اظهار کرد: از اواخر وقت دوشنبه با خروج تدریجی این سامانه بارشی شاهد قطع بارش برف و باران در اکثر مناطق گیلان خواهیم بود.

با هشدار هواشناسی استان گیلان مبنی بر ورود سامانه سرد و بارشی از روز یکشنبه به گیلان شرایط برای بارش برف و باران در مناطق کوهستانی این استان فراهم شد. بر اساس این هشدار از صبح یکشنبه بارش برف در مناطق کوهستانی و دامنه‌ها و عصر همین روز در مناطق جلگه‌ای استان گیلان آغاز شد. بارش‌ها به حدی بوده که بر اساس گزارشات در برخی مناطق کوهستانی ارتفاع برف به بیش از یک متر و ۳۰ سانتیمتر رسیده است.

بیش از ۱۵۰ راهدار با ۳۰۰ خودرو سنگین، نیمه سنگین و سبک در محورهای کوهستانی و برف گیر استان مستقر شده و با آغاز بارش‌ها تلاش کردند تا راه‌های اصلی و فرعی باز بماند.

۵۰ اکیپ نیروی پلیس استان گیلان نیز با بیش از ۲۹۰ مأمور در محورهای کوهستانی مستقر و در صورت نیاز به مسافران و شهروندان گرفتار در برف خدمات رسانی کردند. نیروهای امدادی هلال احمر استان گیلان نیز طی ۷۲ ساعت گذشته به بیش از ۳۰ خودروی گرفتار در برف خدمات رسانی کرده و ۳۰ نفر نیز اسکان موقت شدند.

راه بیش از ۲۰۰ روستای در شهرستان‌های سیاهکل، رودبار، تالش، رضوانشهر، رودسر و املش مسدود و برق بیش از ۳۰ روستای رودبار نیز قطع شده و در این بین شش مادر باردار نیز به شهر رودبار منتقل شدند.

اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان با توجه به بارش برف، برودت هوا و یخبندان سراسری طی اطلاعیه‌ای مدارس برخی مناطق استان گیلان فردا (سه شنبه) تعطیل شد از تعطیل بودن مدارس برخی مناطق استان گیلان خبر داده و همچنین اعلام کرده آموزش‌ها در این مناطق به صورت آنلاین انجام می‌شود.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها