|
کدخبر: 326717

راهنمای خرید ژنراتور برق

کسب و کار راهنمای خرید ژنراتور برق

 

ژنراتور برق می‌تواند برق دستگاه‌های مهم را هنگامی که با خاموشی مواجه هستیم یا نیاز به توان اضافه وجود دارد، تأمین کند. امروزه از انواع ژنراتور برق مانند ژنراتور بنزینی، ژنراتور گازی و دیزل ژنراتور برای کاربردهای مختلف استفاده می‌شود. اگر به دنبال خرید ژنراتور برق هستید، لازم است به برخی نکات مهم توجه داشته باشید تا بتوانید دستگاهی متناسب با نیازهایتان تهیه کنید. در راهنمای خرید ژنراتور برق، به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید یک ژنراتور برق مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

محاسبه توان مصرفی مورد نیاز

محاسبه توان مصرفی مورد نیاز، یکی از ملاحظات اولیه هنگام انتخاب ژنراتور برق است. بسته به اندازه محیط و وسایلی که نیاز به برق دارند، ژنراتور باید بتواند برق مورد نیاز را برای مدت مشخصی تأمین کند. برای محاسبه توان مصرفی مورد نیاز دیزل ژنراتو، باید سه مرحله زیر را دنبال کنید:

  1. محاسبه توان مصرفی هر یک از لوازم برقی (توان لازم برای کار کردن مداوم و توان لازم برای راه‌اندازی).

  2. تبدیل توان مصرفی به واحد کاوا.

  3. مشخص کردن تعداد لوازمی که به طور همزمان کار خواهند کرد.

به یاد داشته باشید که توان مصرفی را نه تنها برای کار کردن مداوم، بلکه همچنین برای راه‌اندازی دستگاه‌ها، باید مشخص کنید. برای برخی لوازم، توان لازم برای راه‌اندازی می‌تواند سه یا چهار برابر بیشتر از توان لازم برای کارکرد مداوم باشد. لوازمی که دارای موتور یا المنت حرارتی هستند، مانند یخچال، تهویه مطبوع، مایکروویو و امثالهم، از جمله این دستگاه‌ها هستند.

چناچه نمی‌توانید وات مورد نیاز را روی لیبل دستگاه یا در دفترچه راهنما پیدا کنید، می‌توانید از وات‌متر استفاده کنید یا با برقکار تماس بگیرید. توجه داشته باشید که هنگام انتخاب و خرید ژنراتور، حتماً باید بدانید که توان لازم برای راه‌اندازی دستگاه‌ها چقدر است.

برای راهنمایی بیشتر در مورد خرید ژنراتور، صفحه راهنمای خرید دیزل ژنراتور و نحوه محاسبه و تبدیل وات به کاوا را ببینید. در این صفحه، علاوه بر آموزش نحوه محاسبه توان ژنراتور، با فرمول‌های تبدیل توان نیز آشنا می‌شوید.

نکات خرید ژنراتور برق

علاوه بر توان خروجی ژنراتور، به نکات دیگری هم هنگام خرید بایستی توجه کنید. در اینجا، نکات خرید ژنراتور برق آورده شده است که هنگام انتخاب ژنراتور، باید آن‌ها را مد نظر قرار دهید. اهمیت این نکات بسته به کاربرد ژنراتور برق متفاوت است.

  • سطح نویز: به دنبال رتبه‌بندی دسی‌بل (dBA) روی لیبل ژنراتور باشید. در محیط‌های حساس مانند بیمارستان‌ها یا نواحی مسکونی، پایین بودن مقدار نویز تولیدی ژنراتور اهمیت زیادی دارد.

  • ظرفیت مخزن سوخت و میزان مصرف سوخت: باید ژنراتوری را انتخاب کنید که بهره‌وری سوخت بالایی داشته باشد. همچنین، هر چه ظرفیت مخزن دیزل ژنراتور بیشتر باشد، بالطبع می‌تواند برای مدت طولانی‌تری به طور پیوسته کار کند.

  • وزن و قابلیت حمل: ژنراتور خانگی اندازه کوچکتری دارد و سبک‌تر است. ژنراتور صنعتی و نیروگاهی معمولاً دارای ویژگی‌های اضافی مانند کیت چرخ و میله‌های بالابر جهت آسان کردن مانور است که وزن دستگاه را بیشتر می‌کند.

  • استارت الکتریکی از راه دور: این قابلیت زمانی که نمی‌خواهید مسیر طولانی را برای راه‌اندازی ژنراتور طی کنید، مفید است. با استارت الکتریکی ریموت، می‌توان ژنراتور را حتی از فواصل دور به کار انداخت.

  • استارت خودکار: هنگام قطع جریان برق شهری، با قابلیت استارت خودکار می‌توان بدون دخالت انسانی ژنراتور را راه‌اندازی و متوقف کرد.

  • ویژگی‌های ایمنی: در محیط‌های کاری خاص، ویژگی‌هایی ایمنی ژنراتور مانند حفاظت از نشت زمین و خروجی‌های مقاوم در برابر شرایط بد آب و هوایی اهمیت زیادی دارند.

  • برند ژنراتور: یک برند ژنراتور ممتاز را می‌توان در کاربردهای گوناگون از مسکونی گرفته تا تجاری استفاده کرد. از معتبرترین برندهای ژنراتور، می‌توانیم بادوین، ولوو، پرکینز، کامینز، ایویکو، کوهلر و میتسوبیشی را نام ببریم.

مزایای دیزل ژنراتور

استفاده از ژنراتور دیزلی، در مقایسه با انواع دیگر ژنراتور، مزایای مختلفی را ارائه می‌دهد، از جمله:

  • هزینه‌های تعمیرات و نگهداری پایین.

  • عدم نیاز به شمع موتور.

  • بدنه فلزی، ساختار محکم و با دوام بالا.

  • امکان استفاده از موتورهای بزرگ.

  • تولید نویز کمتر.

  • مصرف سوخت پایین و بهره‌وری سوخت بالا.

  • اشتعال‌پذیری پایین سوخت دیزل (در مقایسه با بنزین) که ذخیره‌سازی ایمن تجهیزات را ممکن می‌سازد.

  • توان خروجی قوی و پایدار.

انتخاب ژنراتور بر اساس نوع کاربرد

ژنراتور برق معمولاً با توان ثابتی برق تولید نمی‌کند و فاکتورهایی مانند شرایط محیطی، روی توان خروجی تأثیرگذار هستند. هنگام انتخاب و خرید ژنراتور برق، باید به نوع کاربرد آن توجه داشته باشید. بر همین اساس، ژنراتور به سه دسته اصلی طبقه‌بندی می‌شود که عبارتند از:

  • ژنراتور پرایم (Prime)

  • ژنراتور اضطراری (Standby)

  • ژنراتور دائم کار (Continuous)

ژنراتور پرایم

ژنراتور پرایم به گونه‌ای طراحی شده که به عنوان منبع برق اولیه برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار بگیرد. ژنراتور پرایم معمولاً بزرگتر و قدرتمندتر از ژنراتور استندبای است و در مواردی مانند بیمارستان کاربرد دارد که به یک منبع تغذیه قابل اعتماد نیاز است.

ژنراتور اضطراری

ژنراتور اضطراری به گونه‌ای طراحی شده است که در مواقع قطع برق یا نیاز به توان اضافه، به عنوان منابع برق پشتیبان عمل کند. از ژنراتور اضطراری معمولاً در خانه‌ها، مشاغل نسبتاً کوچک و سایر تأسیساتی که لازم است تجهیزات اساسی پیوسته فعال باشند، استفاده می‌شود.

ژنراتور دائم کار

ژنراتور دائم کار ژنراتوری است که بسیار شبیه به ژنراتور پرایم عمل می‌کند. ژنراتور دائم کار عموماً طوری طراحی می‌شود که به عنوان منبع اصلی تأمین برق، به طور ثابت کار کند. تقریباً تمام انواع ژنراتور برق، قابلیت دائم کاری را دارند. اما در این صورت، ژنراتور می‌تواند فقط با 65 تا 70 درصد توان اسمی به کار خود ادامه دهد.

آبیاران پویان آذر؛ فروش انواع ژنراتور برق با گارانتی یک ساله

گروه صنعتی آبیاران پویان آذر با نزدیک به نیم قرن تجربه، یکی از بزرگترین تأمین‌کنندگان بدون واسطه ژنراتور برق در کشور است. آبیاران انواع ژنراتور برق خانگی، صنعتی و نیروگاهی از برترین برندهای خارجی و چینی را به بازار عرضه می‌کند.

با توجه به تأمین مستقیم و بدون واسطه محصولات، آبیاران نازلترین قیمت ژنراتور برق را تضمین می‌کند. تمامی انواع ژنراتور بادوین، ولوو، پرکینز، کامینز، ایویکو و کوهلر با گارانتی یک ساله یا 1200 ساعت کارکرد توسط آبیاران ارائه می‌شود. ژنراتور برق چینی را نیز می‌توانید با گارانتی 6 ماهه یا 600 ساعت کارکرد از آبیاران خریداری کنید.

همچنین، نصاب‌های متخصص آبیاران تمامی مراحل نصب و راه‌اندازی دیزل ژنراتور را در محل مشتری انجام می‌دهند. اما خدمات آبیاران به همینجا ختم نمی‌شود؛ تمام قطعات مصرفی ژنراتور برق به صورت اورجینال توسط این مجموعه در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌گیرد. در آخر، برای استعلام قیمت ژنراتور برق و دریافت مشاوره رایگان خرید ژنراتور، کافیست با کارشناسان آبیاران تماس حاصل نمایید.

https://www.abyaran.com

شماره تماس: 041.34427241

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها